Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

kl

Äntligen får jag vara med i denna fina tråd. Idag hämtade vi nämligen en foderponny som jag ska ha ett tag. Ett D-ponnysto efter Minotauros! Hon har inte gjort så mycket, men är grundutbildad i hoppningen och ungefär till LB i dressyren. Ska bli spännande att se vad det kan bli utav detta! :D

Inte på fotohumör när bilden togs misstänker jag! ;)

dsc_0038_185258382.jpg

Välkommen till tråden. Kul med en ponny här, berätta gärna mer om vad du har för planer med din häst.

Kl
En underbar ridtur idag, blå himmel och sol.:)
Jag hoppas verkligen att min häst blir ok igen, han passar mig som handen i handsken. Red med ett leende idag på en superpigg men ack så positiv häst.
Får ju bara skritta och trava än så länge men gjorde många övergångar idag, iom att han är så pigg så fick vi till riktigt bra igångsättningar både från halt och skritt.:)

KL
Red ut hemma idag i fint väder men marken blöt o inte bra. Kom givetvis hem med tre skor. Så typiskt. Jag tänker varje gång jag ridit ut hemma att det gör jag inte igen o ändå gör jag det.:(

Pratade med vet i morse och hon sa att jag skulle fortsätta tvätta med hibiscrub och om det blir djupare eller mer så skulle jag komma ner så dom får titta, hon tyckte det lät som om det var från värme eller fukt!

Idag skulle jag tömköra över bommar tänkte jag, men det tyckte inte hästen, han var superpigg, ville knappt lyssna men skötte sig hyfsat i vänster varv iaf!

Jag ska låna henne i ungefär 1,5 år om allt går bra, kanske längre. Ägarens äldsta dotter hade slutat rida, och den yngre var för liten för henne än så länge. Tanken är väl att vi ska komma ut på lite tävlingar, har ett drömmål att starta LA hopp innan jag lämnar tillbaka henne! :p

kl

Hade ET ute igår, visserligen har han bara stått still större delen av vintern och bara skrittat igång honom denna veckan, men det känns bra att kolla upp honom innan vi börjar på allvar plus att jag fick hjälp att göra mätningar till att beställa en ny sadel till honom.
Han var fin i kroppen och hade under vilan breddat sig över ryggen, så den hade gjort lite gott ändå. Igångsättningen i skritt under veckan har fungerat bra, han har varit superladdad men snällt hållit sig på marken till mattes stora glädje. har pga att min sadel blev stulen i höstas fått låna en Star Trekk Espaniola att rida i, den passar inte mig som handikappryttare alls då den är bomlös, men något bättre än ingen alls.
Nu ska jag beställa en dressyrsadel så att jag kan göra mer än skritta och trava (känns för gungigt och osäkert att göra mer i Espaniolan då hästen har stora rörelser).

KL

Rivica hoppade felfria rundor på 80 o 90 idag. Håller på att ladda upp filmer.:DVar lite dum på framhoppningen o var rädd när hon mötte hästar samt när de hoppade i rumpan på henne. Behöver mer träning.

Provade en 07 igår efter Tornesh som vi troligen ska köpa. Blir Saras hopphäst o jag får rida i skogen o kanske lite dressyr.:d
Ska bara fixa utlåning av min gamla men det verkar lösa sig.

KL

Idag var vi ute i "vår"solen, kändes som vår för den värmde sådär gött! Igår kom det massa snö också och min grabb förstod inte riktigt vitsen med att vara ute när det snöade och blåste som värst, men han fick på sig varmt täcke och hösilage och då blev det lite bättre! Idag var jag ute ensam till häst, hade en kompis till fots och han var knappt tittig och gick fram bättre än vad jag hade trott!! Så nöjd med honom idag, han varkade också ganska nöjd för han frustade och trampade på väldigt fint!

Jag red ju clearround förra veckan :D men i dressyr.:D

Nu har vi bestämt oss för 07-an. Ska besiktigas nästa vecka. Spännande.

Va roligt!! Hur gick det? inga bilder att visa oss?

Du får lägga in en bild på finingen här sen också! Blir ju väldigt nyfiken!

KL
Idag ska jag ner ill ridhuset och rida hästen som har blivit jättepigg sen jag klippte honom..får se hur det går, hoppas det inte rasar massa snö bara, eller att det blåser för mycket!

Kul med ny häst!:) Den måste ju få vara med lite här också...;)

Jag tyckte Rivica hoppade fint men Sara såg ut som hon tappat lite kondis? Rivica drog henne ur sadeln i nedslagen o såg lite lång ut här o var, ville ju t ex inte byta galopp på samma ställe i bägge rundorna. Eller också är det Rivica som blivit stark o bestämd så Sara får sätta sig på häcken o rida lite mer....:o:)

KL

Var o hopptränade lite lätt med Britta igår igen, denna gången frestade vi inte ödet utan hoppade bana på ca 70 cm o hon gick toppenbra!:banana: Vattenmattor, mur av block, ljusblå saker under oxer, o diverse andra titthinder seglar hon över som inget! Är absolut helt otittig och dessutom lätt att rida o svänga....Me like!:love:

Hon är fin din Rivica.
Hennes språngkurva tycker jag är riktigt bra och även hennes galopp gillar jag starkt!
Det är mellan hindrena det finns lite jobb kvar (ser lite stark ut på sina ställen), sprången ser lekande lätt ut.:love:

kl
En halvtimmes skritt idag i -10 grader, hua vad kallt det var. Man är inte riktigt van vid sådan kyla.

Ja jag läste detta. Den var så himla fin. Hittade någon länk som Sara lagt ut på twitter. En riktigt skönhet, den är rätt stor va?

KL

En liten update om magen nu då. Var hos BM idag för mätning av magen och sist jag var där var för 3v sedan. Då var magmåttet 26cm, idag var det 32!!!!!!! Det var tydligen inget vanligt med det så nu är det fullt pådrag med undersökningar hit och dit och imorgon ska vi på ett extra ultraljud för att kolla att allt är ok. Lika gärna som det kan vara en STOR bebis, till att den har mycket fostervatten, lika gärna tycker hon att vi ska förbereda oss på att det är tvillingar och att de missat den andra. GOSH! Vet inte vad jag ska tro men känns skönt att de följer upp det :)
Återkommer med mer info imorgon!

OJ!!!:eek: Vad säger du själv om det? Tvillingar alltså? Inte för att du har nåt val om det nu är så...:grin: utan mer hur känns det?

Säkert är det bara en stor bäbbe med mycket vatten ska du se! Mår du bra för övrigt?

Det var spännande...;)
Tror att magmåttet kan skilja lite beroende på hur bäbisen ligger, sa inte BM något om det?
Sen är det alltid bra att de kollar och vi vill absolut veta hur det går imorgon.

Maui: Åå vad roligt med ny häst. Jag håller mina tummar att besiktningen går bra. Så Sara har blivit sugen på unghäst...kanske har något att göra med din fina...

Tycker också att hon är lite efter i nedslaget men det är lite känsligt att påpeka.:o Rivica är inte tung att rida eller stark... Men när jag sa att hon skulle ha lite högre tempo fick jag till svar att hon var stark.:mad:
Ska till Sven nästa helg i hoppa c-r. Får nog lite tips av honom som hon kanske lyssnar på.

Nya hästen är inte så stor ca 164 men lite grövre. Ska fixa fram en bild.

Tessan, tvillingar :crazy: så spännande. Förstår att du måste vara spänd inför nästa besök på BVC.

Liknande trådar

Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 473
Senast: raggsock
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 809
Senast: zoowie
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 315
Senast: Gnist
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka