@Tessalonica Jag tycker det ser bra ut! Visst blir hon lite stark ibland men det som slår mig mest är glädjen hos er båda.
Julia utstrålar en positiv glädje när ni hoppar
Julia utstrålar en positiv glädje när ni hoppar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men @fio hon är väl vuxen att bestämma självSer ut som att det står lite annorlunda vinklat än vad folk tror, egentligen har dom gått banan lite slarvigt .. iallafall Emma som det ser ut
Tycker det är så himla skönt med Lennart att han använder sig av markbommar iallafall i de lägre klasserna! Men du släpper du ut din dotter på tävlingsbanan med hjärnskakning
Men @fio hon är väl vuxen att bestämma själv
Hade jag bestämt hade hon inte ens åkt in till sjukhuset Har ju läkarskräck så det måste nog vara blod inblandat innan jag åker in.
Tror att Sara mår bättre nu. Ska tävla lördag o söndag också.
Efter att ha sett filmen Concussion har både jag och problemlösar/inridar-kollega fått lite mer respekt för hjärnskakning.Men @fio hon är väl vuxen att bestämma själv
Hade jag bestämt hade hon inte ens åkt in till sjukhuset Har ju läkarskräck så det måste nog vara blod inblandat innan jag åker in.
Tror att Sara mår bättre nu. Ska tävla lördag o söndag också.
Efter att ha sett filmen Concussion har både jag och problemlösar/inridar-kollega fått lite mer respekt för hjärnskakning.
Se den om du inte tycker hjärnskakning ska läka ut innan man tränar igen känner jag nu.
Som också varit mer "äsch"..
Oj det lät ju allvarligt . Jag är ju inte sjukvårdskunnig och det var maken som var på sjukhuset med Sara. De ville inte röntga huvudet med gjorde det när Jonas sa att han hade läst om nån yngre som hade haft en blödning som de hade missat.Alltså jag fick ju hjärnskakning på jobbet i våras när jag ramlade in i bilen.. Jag har ju ramlat av i terrängen och så,men aldrig fått hjärnskakning tidigare och det är riktigt läskigt och just det att om du får en smäll till inom kort kan det utvecklas till en permanent hjärnskada och även dödsfall. Jag har oxå alltid tänkt äsch men tog reda på mer när jag själv blev drabbad. Dom flesta fattar tyvärr inte hur allvarligt det är.
Citat
En fruktad komplikation till hjärnskakning är enligt Yelverton Tegner något som kallas ”second impact syndrome”, en speciell åkomma med nästintill hundraprocentig dödlig utgång. Den kan drabba personer som får en ny skallskada efter att nyligen ha fått en mindre hjärnskakning. Alla som har drabbats av denna komplikation har återgått i aktivitet trots kvarstående symtom. Vid det andra tillfället har våldet mot skallen ofta varit mycket litet och skulle sannolikt inte ha gett någon skada om det varit en frisk hjärna som hade drabbats. Trots att smällen eller slaget inte är särskilt kraftig blir den skadade snabbt medvetslös och avlider i de flesta fall inom några timmar. Tack och lov är det mycket ovanligt att det händer, men det finns flera rapporter om idrottsmän inom amerikansk fotboll, ishockey, utförsåkning och boxning som drabbats av denna allvarliga komplikation till en ”enkel” hjärnskakning.
https://livetsguldkorn.se/2015/06/03/faran-med-upprepade-hjarnskakningar/
Oj det lät ju allvarligt . Jag är ju inte sjukvårdskunnig och det var maken som var på sjukhuset med Sara. De ville inte röntga huvudet med gjorde det när Jonas sa att han hade läst om nån yngre som hade haft en blödning som de hade missat.
Saras röntgen såg bra ut och läkaren sa att det var ok att rida om hon själv tyckte det kändes bra. Jag överlåter det till henne då jag inte har nån kunskap alls om detta . Nu har det gått en vecka sen hon trillade av.
Imorgon skriver vi och jag kan knappt fatta det är sant. Liten egen gård på 9hk med fina hagar, ok ladugård även om vi måste fixa en del och tex höja tak.
Gäststuga och en härlig damm..
Huset är tyvärr klätt i gul och brun plåt men det är väl tänkt att bytas ut..
Så himla glad!
Tillträde 1:a November.
Har dessutom varit ute på en härlig lång ridtur med en kompis.
Grattis till gården, @polly p hoppas det blir jättebra för er! Var ligger den i förhållande till Tranemo?
I helgen var det dags för fälttävlan igen för min lilla pärla Misty. Denna gången på Ljuslingsbacken som är känd för sin "mördarbacke" i 90 klassen...man kan gå en alternativ väg upp o jag hade nog tanken att min lilla unghäst skulle få ta den vägen..MEN sen sprang hon runt dressyren på 73% vilket kompenserade ett riv på första hindret och sen växte hornen ut på Matte eftersom vi låg 3:a efter dressyr o hopp! När sen @fio fick reda på min ev placering spammade hon min messenger med grava hot om repressalier om jag inte red som besatt i terrängen och då vågade jag givetvis inte göra nåt annat! Så jag red som aldrig förr o kom i mål nolla på hinder o 2 ynka tidsfel, vi blev 2:a!
Så tack @fio för peppningen, hade som vanligt inte fixat det utan dig!
Liten film på mördarbacken:
När vi kommit ned för backen:
Så kulImorgon skriver vi och jag kan knappt fatta det är sant. Liten egen gård på 9hk med fina hagar, ok ladugård även om vi måste fixa en del och tex höja tak.
Så himla glad!
Grattis så duktigt gjort Allt gick ju galant. Djupt imponerad.Grattis till gården, @polly p hoppas det blir jättebra för er! Var ligger den i förhållande till Tranemo?
I helgen var det dags för fälttävlan igen för min lilla pärla Misty. Denna gången på Ljuslingsbacken som är känd för sin "mördarbacke" i 90 klassen...man kan gå en alternativ väg upp o jag hade nog tanken att min lilla unghäst skulle få ta den vägen..MEN sen sprang hon runt dressyren på 73% vilket kompenserade ett riv på första hindret och sen växte hornen ut på Matte eftersom vi låg 3:a efter dressyr o hopp! När sen @fio fick reda på min ev placering spammade hon min messenger med grava hot om repressalier om jag inte red som besatt i terrängen och då vågade jag givetvis inte göra nåt annat! Så jag red som aldrig förr o kom i mål nolla på hinder o 2 ynka tidsfel, vi blev 2:a!
Så tack @fio för peppningen, hade som vanligt inte fixat det utan dig!
Liten film på mördarbacken:
När vi kommit ned för backen:
Grattis. Det gick ju fort att hitta ett nytt ställe. Så roligtImorgon skriver vi och jag kan knappt fatta det är sant. Liten egen gård på 9hk med fina hagar, ok ladugård även om vi måste fixa en del och tex höja tak.
Så himla glad!
Så kul
KL
Jag glömmer totalt bort att uppdatera här . Men vi tränar vidare. Vi red på skapliga resultat under midsommar. Har inte riktigt fått till ridningen inne på banan ett tag. Vi testade int 1 den helgen och total brast i 2rna där jag helt tappade räkningen. Och lite andra små missar. Men super kul program att rida om ännu för svårt för oss. Men vi har provat och vet vart vi är.
Under helgen som var nu kunde jag äntligen känna av ridningen och verkligen RIDA i programmet. Fre-lör 65 i Msv A och två tredje platser, och söndagen red vi Psg och fick hela 67% och en vinst mycket fina lovord i protokollen. Så roligt. Många 7.5 och några 8r.
Tycker äntligen att slutorna börjar bli lite lättare och vi orkar behålla en jämn takt .