fio
Trådstartare
Wow
Slottsfru alltså
Antar att hästarna får plats
Det är faktiskt bara en villa.... Nån Greves sommarvilla har det varit!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow
Slottsfru alltså
Antar att hästarna får plats
Då undrar jag hur slotten ser utDet är faktiskt bara en villa.... Nån Greves sommarvilla har det varit!
Haha säkert inte lika fina...
Här @tuaphua bakom häckarna på varsin sida finns hagar.. Dom kan få på varsin sida
Tack alla för era positiva kommentarer Men vi har en bit kvar till målbilden Obs att han inte håller i tyglarna, de sitter fast i skärpet
Vad gör du för omslag? Vår ena har vita bakben som är känsliga och hon är klumpig och får ofta sår och då svullnar benen upp.Hann inte med ridningen igår. Kom ner sent och mockade bara.
Idag var jag taggad till tusen och kom ner ridklädd. Hästen tjock runt ena kotan bak. Hepp! Han har sår där. Så jag hoppas han bara har lymfangitaktigt och inte vrickat sig. Det var varmt runt såren och kallt i övrigt. Så jag hoppas.
Nu får han stå med omslag över natten och så får jag utvärdera.
Han fick massage av en elev som är massör istället. Det tyckte han var myyyysigt!
Dumt att det är just nu. Killen åker till Italien i 2 v. Jag måste rida för att hålla kroppen fungerande om jag inte behandlas varje vecka.
Har ju bara två hästar jag jobbar med här. En ponny som jag tycker jag är för stor för. Och en unghäst som är under rehab och jag inte tycker vi ska sitta på riktigt än.
De andra vill jag inte hålla på med..
Hoppas pyslingen blir bra fort, för sin skull främst. Men lite av egoskäl också. Orkar inte få så ont att jag inte kan sova när jag måste jobba..
Vad gör du för omslag? Vår ena har vita bakben som är känsliga och hon är klumpig och får ofta sår och då svullnar benen upp.
Använder snabbandage i förebyggande syfte men kan ju vara bra med tips på omslag till nästa gång hon får sår.
Unghästen har troligen blivit sparkad i hagen och har sår högt upp på bakbenen
Är själv på semester och får äntligen sol och värme samt fina bad. Imorgon bär det av hem igen. En vecka går fort.
Tack för tipsen. Vi har kört jodopaxomslag men tycker inte de har hjälpt.Man kan göra olika. Nu valde jag lite lätt med jodopax. Först tvättade jag benet med ett schampo från Finish line som har jodopax i. Sen dränkte jag bomull med kompress i utspädd jod och lindade på. Sprit funkar lika bra.
Men de båda har ju nackdelen att det kan vara tufft för huden på dem och dödar goda bakterier med.
Man kan köra vitkål i mixern, ha i vitlök och aloe Vera om man vill köra naturligt som drar ut skit. Och inte dödar de bra bakterierna eller sliter på huden på samma vis.
Men jag var för lat..
Hoppas du får en fin semester! Var är ni?
Alltså jag har så många fina hästar just nu!