Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Modig vet jag inte. Var nog mest likblek under både tränarens och min ritt :p Är ju inte direkt någon fartdåre i vanliga fall så att säga... Men vi ska nog lära oss att hitta en gyllene medelväg, riktigt så här kul behöver hon ju inte tycka att det är kanske ;)
Jag hade dött av skräck! Supermodigt måste jag säga, mina hästar hade antagligen lagt upp terrängtempo OCH bockat samtidigt!!!:eek::rofl:

Tjohoo :laugh:

15326487_1148450075274145_2649111700205808697_n.jpg

Så har då äntligen lilla Misty och jag gjort debut! 17 guldstjärnor till denna fantastiska häst som verkar vara i total avsaknad av nerver...:bow: När hon kom hit för 2 månader sen hade hon aldrig satt foten i ett ridhus. Jag har vardagsridit i ett ridhus och tränat hoppning i ett annat, tränat kanske max 5 ggr sen hon kom. Hon var inte lastad eller hade åkt transport heller för den delen och det har vi fått öva en del men aldrig en reaktion på vart vi åkt o tränat. Så inte igår heller, Grevagården består ju av två stora ridhus, framridningen har enorma speglar på kortsidan och dom var lite otäcka men annars pigg, glad och snäll att rida fram i kaoset med alla andra. Sen går hon in o hoppar i stora ridhuset, bland granar, glitter, folk på läktare, folk på banan och paket runt granen, som hon ALDRIG gjort nåt annat!:banana: jag älskar denna hästen!:heart Men hon var bra trött efteråt så mentalt tog det ju helt klart. Vi får åka ofta o hoppa en runda så hon blir mer van.

Film 80 cm

Så har då äntligen lilla Misty och jag gjort debut! 17 guldstjärnor till denna fantastiska häst som verkar vara i total avsaknad av nerver...:bow: När hon kom hit för 2 månader sen hade hon aldrig satt foten i ett ridhus. Jag har vardagsridit i ett ridhus och tränat hoppning i ett annat, tränat kanske max 5 ggr sen hon kom. Hon var inte lastad eller hade åkt transport heller för den delen och det har vi fått öva en del men aldrig en reaktion på vart vi åkt o tränat. Så inte igår heller, Grevagården består ju av två stora ridhus, framridningen har enorma speglar på kortsidan och dom var lite otäcka men annars pigg, glad och snäll att rida fram i kaoset med alla andra. Sen går hon in o hoppar i stora ridhuset, bland granar, glitter, folk på läktare, folk på banan och paket runt granen, som hon ALDRIG gjort nåt annat!:banana: jag älskar denna hästen!:heart Men hon var bra trött efteråt så mentalt tog det ju helt klart. Vi får åka ofta o hoppa en runda så hon blir mer van.

Film 80 cm
Så snyggt!!

Film 80 cm
Du kommer ha massor glädje av den hästen! :love:

Snyggt @Novali01 :D
Idag var jag med på hoppträning med Marco då Tilda skulle hoppa Hedda. Skulle bara rida vanligt samtidigt då de andra manegerna var upptagna. Sara var med o jag skulle visa så fin o snäll han var :banghead:
Skithästen var tokig. Kom knappt upp på honom då han bara for runt. Sen hoppade och skuttade han en heldel till jag lyckades trötta ut honom :p Sen blev han snäll. Kunde tom hoppa några sockerbitar.
Börjar tycka att det är dags att hon tar över själv snart. Jag är utarbetad och behöver vila :crazy:.

Idag var jag med på hoppträning med Marco då Tilda skulle hoppa Hedda. Skulle bara rida vanligt samtidigt då de andra manegerna var upptagna. Sara var med o jag skulle visa så fin o snäll han var :banghead:
Skithästen var tokig. Kom knappt upp på honom då han bara for runt. Sen hoppade och skuttade han en heldel till jag lyckades trötta ut honom :p Sen blev han snäll. Kunde tom hoppa några sockerbitar.
Börjar tycka att det är dags att hon tar över själv snart. Jag är utarbetad och behöver vila :crazy:.
Hahahah tycker du är skittuff som ändå satt upp på kräket!:o Sara får väl betala en karibien semester för sin hårt arbetande lilla mams!:D

@Novali01Superfin ! Har varit iväg med Loppisproppis till min tränare! Så kul det är! Fasen bara att det ska ta en hel dag. Vill jue ha lite kontinuitet och hitta den där röda tråden som jag bara lyckas få till med regelbundenhet..Ska iallafall åter om 14 dagar så julskinkan får plats. Måste bara bestämma om det är värt så mycket tid att försöka få till träning för henne varannan vecka. Tyck inte att jag är hemsk och egoistisk men det blir lite som att jag duffsar till hästen hemma så hon håller sig i skinnet för barnet. Å det gör jag väl gga gärna men jag vill också ha det roliga. Börjar bli lite trött på att bara hålla undan för övriga..sen klarar dom liksom inte det fullt ut utan min hjälp då Loppan blir stark,pigg och lite för svår, vet ju när hon gått för lite eller inte jobbats igenom tillräckligt hur allt också låser sig för dottern på träningen mm. Skulle också be äldsta tösen ligga lågt så det bara är jag och yngsta dottern fram till i vår om då Bellona kommit mer igång. Men det är inte lätt, vill ju vara till lags också

@Novali01Superfin ! Har varit iväg med Loppisproppis till min tränare! Så kul det är! Fasen bara att det ska ta en hel dag. Vill jue ha lite kontinuitet och hitta den där röda tråden som jag bara lyckas få till med regelbundenhet..Ska iallafall åter om 14 dagar så julskinkan får plats. Måste bara bestämma om det är värt så mycket tid att försöka få till träning för henne varannan vecka. Tyck inte att jag är hemsk och egoistisk men det blir lite som att jag duffsar till hästen hemma så hon håller sig i skinnet för barnet. Å det gör jag väl gga gärna men jag vill också ha det roliga. Börjar bli lite trött på att bara hålla undan för övriga..sen klarar dom liksom inte det fullt ut utan min hjälp då Loppan blir stark,pigg och lite för svår, vet ju när hon gått för lite eller inte jobbats igenom tillräckligt hur allt också låser sig för dottern på träningen mm. Skulle också be äldsta tösen ligga lågt så det bara är jag och yngsta dottern fram till i vår om då Bellona kommit mer igång. Men det är inte lätt, vill ju vara till lags också
Ja vi är ju alla olika i tänk men det här med att dela häst med barnen det hade jag aldrig gjort, jag vet att det är lite annorlunda just nu med Bellona skadad men tanken är väl att barnen ska dela på Loppan och redan där borde det ju skära sig rejält.

@polly p Jag hade inte heller fixat att dela, inte heller om jag var syskon.. tror du får bestämma dig att barnen har en häst och du en. Om du hela tiden måste gå in och korrigera så kommer ju aldrig barnet/barnen få lära sig hur man gör även om jag förstår att du vill att det ska bli rätt.
Sedan kan man ju fråga sig om det är värt att de harvar runt på Loppan eller om de ska ha något annat. Vilken av dem vill du helst rida själv?

Usch jag förstår inte hur du orkar..? Är Sara bättre i benet?

Film 80 cm

Misty är jättefin :) Går det bra med den andra med?

Fortfarande mystiskt med Stråla, hon är mycket piggare men hostar fortfarande ibland, bara nån gång då och då, samt sväller till och från.
Alla prover är bra och cortison vågar dom inte ge när hon inte är jättedålig pga fångrisk.
Teorin är tydligen att det ska vara magen som är boven och att hon ska äta en burk protektion och hoppas att hon blir bra på det men jag är skeptisk fast veterinären säger att det kan ta väldigt lång tid och hon verkar som sagt pigg och glad iaf.

Lilla Stråla. Är inte en lätt kropp att leva i.. hoppas hon kryar på sig snart

Suck..att det ska vara så svårt.. jag vill egentligen aldrig sälja Loppan då jag känslomässigt tycker så mycket om henne och känner hon har liksom lagom utbildning för det mina barn gör och vill göra och deras inte så höga och hundraprocentiga engagemang. Jag vet att dom båda tycker om henne också. Men det kanske är det bästa och köpa något till dom. Jag får ägna mig åt heminredning och curla ist;)..Helst av allt vill jag ha en trevlig godmodig häst att utvecklas med och tycka mycket om då det är så himla kul. Med Bellona vet jag ingenting, känner oro och frustration hela tiden över den pållen..

Sen har jag inga större ekonomi. Det är inte bara att åka och köpa en häst till barnen. Dessutom känns det som mitt engagemang och intresse faktiskt är starkare än deras så det känns lite bittert att behöva stå tillbaka. Men det kanske enbart är för jag inte ger dom rätt förutsättningar?

Eftersom den äldsta bor på annan ort, har fullt upp eg med sista året gymnasiet och körkort blir det lite krångligt att försöka tillgodose hennes hästbehov sas..

Knas när jag inte vet riktigt hur man ska göra för att få det så bra som möjligt..

Idag hade vi det livat :D Red en lektion i beridet bågskytte för första gången. Bianca tyckte det var lite läskigt när pilarna träffade måltavlorna och det smällde till, så hon tog det som förevändning att bralla till varje gång (stod vi still var det dock inga problem). Lite feg som jag är höll jag tillbaka och ville inte rida igenom det - dvs gasa på utan att hålla i tyglarna, skjuta iväg en pil, nocka en ny pil i samma fart, ta nytt sikte och skjuta igen. Så tränaren hoppade upp och visade hur det ska gå till :laugh:

Sedan fick jag hoppa upp igen och försöka med samma framåttänk :nailbiting: Började fega och famla efter tyglarna på kortsidan men var ju tvungen att släppa igen för den nya pilen och då tog hon ju såklart eftergiften som signal att sätta fart igen :eek: Glad häst iaf :rofl:

Får säga att jag är helt klart imponerad av din sits när hästen glatt bockade igenom halva banan. Ni var duktiga allihop och det var jätteroligt att titta på!

Usch jag förstår inte hur du orkar..? Är Sara bättre i benet?
Nu orkar jag knappt :mad: Sara är lite bättre men hon kan ju inte böja det så det blir svårt att rida. Ska till läkare på torsdag för att avgöra om det ska göra ett titthål eller magnetröntgen.
Skyndade mig hem idag för att rida ut på busen innan det blev mörkt. Han var hur snäll som helst idag :D
Sen red jag Ratzia i paddocken och det börjar arta sig igen. Sist longerade jag Hedda då Tilda inte kunde komma innan sex och jag hellre fixade det själv för att få lite fredagskväll.
@polly p Jag delar ju häst med Sara o det går bra. I vanliga fall ansvarar jag för Ratzia o hon för Hedda o Marco. Sen hjälper vi varandra men då har vi ju bett om hjälp.
Om äldsta dottern bara är hemma på helgerna så låt henne bara rida ut och njuta av ridningen utan massa krav på henne eller hästen.
Syskon kan inte dela på häst :crazy:. Jag o min syster delade på vår ponny o vi slogs om vem som skulle få tävla honom:eek:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Shaggy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: corzette
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 020
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar