Sv: Nova bett

Ok, jag tyckte det såg ut som gummi på nån bild som var inlagd. My bad.

Jag menade inte att kolla med utbildad person, utan att själv titta efter skav. Tänk dig själv hur det är att dra något mot gummi, det är inte direkt "halkigt". Kommer inte på någon bra jämförelse just nu.

Som ngn sa så är Novabetten gjorda av Polyuretan o bör inte kunna gå att bita av på mitten. Och jag håller fast vid att detta bett inte på nåt sätt skaver mer eller mindre än ngt annat bett. Du framhöll att gummibett skulle skava mer än andra och det tror jag knappast. Alla bett ger ju viss friktion i munnen men allt handlar om handen som håller i tygeln....:cool:

Att man själv håller koll på ev. sår och skav i munnen är självklart för mig. Rimligtvis ska man inte få såna om man har ett bett som passar hästen och en hand som inte drar hästen i munnen.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
3 014
Senast: Kilauea
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
351
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka