Notiser på IPhone...

Fibusen

Trådstartare
Finns det något sätt att ställa in så man kan se på skärmen att man fått ett meddelande på messenger utan att meddelandet visas?

Så drygt att behöva låsa upp telefonen bara för att se om man fått ett meddelande, alternativet är att hela meddelandet kommer upp på skärmen vid låst telefon, vilket inte heller är så kul...

Vid vanliga sms kan jag ställa in att dölja innehållet, men verkar inte hitta någon funktion för att dölja det på messenger.... Har en iPhone 6.
 
Du får gå in i Inställningar > Notiser och där kan du välja vilka appar som ska visa notiser på den låsta skärmen.

Edit: hmm, läste lite snabbt ser jag nu. jag trodde du var ute efter att inte se några notiser alls... jag har själv stängt av mina, då jag blev galen på att få notiser när jag satt bakom ratten... :o
 
2AF43E4B-E9B6-4D2A-B994-946CF8F0AA96.webp

Det här är vad jag hittar under Inställningar > Notiser > Messenger > slå på notiser
 
image.webp

Så här ser min ut. Klickar jag bort "visa vid låst skärm" så måste jag alltså låsa upp skärmen för att kunna se om jag fått något meddelande eller inte. Vill kunna se ATT jag fått ett utan att behöva låsa upp, men vill inte att inehållet ska visas... Umgås man med nån så vill jag inte alltid att "alla" ska kunna läsa...

Som på sms, står att man fått ett på låst skärm, men innehållet är dolt. Kanske omöjligt?
 
Jag dubbelkollade på min och jämförde med hur SMS fungerar, gick tillbaka till messenger och scrollade ner, kanske är det som är rödmarkerat det som är boven i dramat?



0DA9A56C-67DC-4EDD-8256-066E44DA609F.webp
 
Jag kan välja om det ska förhandsvisa meddelandet eller ej, finns längst ner på notissidan på messengerinställningae. Har oxå iphone.

Får du kanske fram det om du väljer ”visa vid låst skärm”?
 
Jag kan välja om det ska förhandsvisa meddelandet eller ej, finns längst ner på notissidan på messengerinställningae. Har oxå iphone.

Får du kanske fram det om du väljer ”visa vid låst skärm”?

Kommer tyvärr inte fram då heller... Har ni nyare iPhones kanske? Min är ganska precis 2 år. Kan inte uppdatera den heller, kanske det som spökar att jag har en jättegammal uppdatering?
 
Kommer tyvärr inte fram då heller... Har ni nyare iPhones kanske? Min är ganska precis 2 år. Kan inte uppdatera den heller, kanske det som spökar att jag har en jättegammal uppdatering?
Min är snart 2 år, visserligen SE, men den ska vara i princip samma som 6an om jag förstått rätt. Jag har kunnat välja bort förhandsvisningen länge så det är inget nytt.. men kan ju ha plockats bort och lagts till igen..
 
Gå in i messenger-appen som om du skulle skicka/ läsa ett meddelande.
Klicka på symbolen längst upp till vänster med din egen bild på.
59B576C0-9CB8-4449-AA12-9F884BB05C18.webp
Gå till aviseringar. (Tredje valet uppifrån)
Klicka ur det alternativ som heter ”visa förhandsvisningar”.

Done! :)
 
Skumt, den borde gå att uppdatera, hittar inget när jag googlar att det inte skulle fungera. Är det i telefonen som säger att det inte går att uppdatera eller har du provat att uppdatera via iTunes i en dator?

Jag har enbart testat via telefonen då jag inte haft nån tillgång till dator, men tänkte sätta mig ikväll och testa. Ser ut så här för mig, uppdateringen är grå istället för röd som den är hos alla andra:
 

Bifogade filer

  • image.webp
    image.webp
    32,4 KB · Visningar: 14

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 708
Senast: Oh_really
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 927
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp