noskvalster

E

Emmizen85

hur länge kan en hund gå med noskvalster utan att :confused: luktsinnet försvinner ?

Vet inte exakt hur länge, men det försämras ju stegvis...
Jag skulle nog ráda till veterinär besök om man tror att man har det pá sin hund.
Det är ju bara onödigt att vänta.
M V H Lotta

När det gäller jakthundar märker man det ganska så direkt. Hunden får problem att ta upp viltet och jakten funkar inte alls. Så vad jag vet försvinner luktsinnet relativt omgående. Våra beaglar får det minst en gång per säsong och pappa skaffar noskvalstermedicin. Vet tyvärr inte vilken sort vi brukar använda.

Hoppas du hittar nåt sätt att bli av med kvalstern!!

//Julle

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 800
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 930
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 841
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 007
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur