noskvalster

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Emmizen85
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 923
E

Emmizen85

hur länge kan en hund gå med noskvalster utan att :confused: luktsinnet försvinner ?

Vet inte exakt hur länge, men det försämras ju stegvis...
Jag skulle nog ráda till veterinär besök om man tror att man har det pá sin hund.
Det är ju bara onödigt att vänta.
M V H Lotta

När det gäller jakthundar märker man det ganska så direkt. Hunden får problem att ta upp viltet och jakten funkar inte alls. Så vad jag vet försvinner luktsinnet relativt omgående. Våra beaglar får det minst en gång per säsong och pappa skaffar noskvalstermedicin. Vet tyvärr inte vilken sort vi brukar använda.

Hoppas du hittar nåt sätt att bli av med kvalstern!!

//Julle

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 738
Senast: tanten
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 036
Senast: sidensvans
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 022
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka