Noskvalster!!!!

A

alltidhvit

om en hund har noskvalster vad har den för symtom???
hur behandlar man det...
hur mycket kostar det ungefär???
jag tror att min hund en japansk spets har noskvalster. han nyser mycket och så är det som om det skulle klia i hans nos eller något han drar in hela tiden..

vad har ni för erfarenhet av noskvalster och hur behamdlade ni det??

mina hundar har nydligen haft noskvalster. De började "snora bakåt" och min cocker fick vit skum runt nosen. Noskvalster smittas från hund till hund. Mina hundar fick tabletter som de skulle ta en gång i veckan i 3 veckor. Kvalstret kan påverka luktsinnet. Om du misstänker noskvalster tycker jag du ska kontakta vet.

Medicinen de fick kostade 249.50 och det var till båda. Om du har fler hundar bör de oxå behandlas.

Lycka till! :bump:

min hund gör precis så.. så det rä säkert noskvalster han har....jag måste fara till veterinären så snart jag kan...

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: chimichanga
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
548
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 555
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka