Nosgrimma på tävling

S

Snixten

Nu kanske jag låter helt korkad men det får jag ta.. Hörde någonstans att man måste ha achenrem på nosgrimman när man tävlar dressyr. Det låter som hål i huvet tycker jag!! Har försökt söka i forumet men hittar inget bra svar...
Någon som vet? Jag gillar inte snokremmen...

Sv: Nosgrimma på tävling

Ja, precis! Men vad skönt, då kan jag rycka bort den! Har tränat med den ett par ggr men det är absolut inte favorit hos hästen..

såg senast igår ett ekipage som tävlade på Hööks kandar (fast som vanligt träns) så du kan var lugn :D
Utan remmen blir det ju en engelsk nosgrimma och den är tillåten.

Tack så mycket för snabba svar! Då kan jag vara helt lugn! (fast helt lugn är jag inte, ska ut på vår första tävling om två veckor)

ååh spännande! :D
jag ska tävla för första gången på länge om några veckor också så jag förstår dig :D
Men det går säkert bra!

Nej, du måste inte ha aachenremmen på när du tävlar, men den är tillåten att ha om man vill.

Däremot finns det tränare och ryttare som anser att remmen är ett måste för att inte få sämre poäng pga tungfel och alltför "rörlig mun". Men det är ju deras åsikt... ;)

Mmm.. ok... Jag får nog ta det isf.. Hellre sämre poäng för att jag inte har nosremmen på och han går och tuggar, än att han slänger med huvudet hela tiden för att han är så arg på remmen :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 524
Senast: Mia_R
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Josefineeee
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
942
Senast: corzette
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix