Nosgrimma ca 5 cm bred

feel

Trådstartare
Finns det? Har en Stübben som är typ 4 cm men den ser alldeles för smal ut på min häst (stor skalle). Det ska vara aachenmodell och mjuk och fint läder!

Sv: Nosgrimma ca 5 cm bred

hur kan du ha undgått att missa att både döbert och os har? :angel:

Är inte Döberts bara 45mm?

Har inte sett till någon OS som är 5 cm? Vad har jag missat? :o

Det stämmer att Döberts bredaste är 4,5 =). Dock välfodrad(!) så den upplevs som mer.
OS har en ny modell som de säger är 5cm bred, men det är den tyvärr inte. Köpte en sån och den är endast 4,5cm (inte lika välfodrad iheller så den ser mindre ut än Döberts).

Vet tyvärr inga andra märken med bredare...:(. Min ena häst får också 4,5cm-nosgrimmorna till att se ganska medelbreda ut :angel:.
Har en kandarnosgrimma av okänt märke som är 5,5cm (lite fodrad) som är perfekt för henne :love:

OS-nosgrimman. Har nu sänkt den ett hål och ser lite bättre ut nu, lite bredare känsla när den kom ner ett snäpp.
feb008.jpg

feb011.jpg

Döbert
14aug017.jpg

Döbert på andra hästen
MathildaForsythia.jpg

Kandarnosgrimman :love:
Juli427.jpg

Alternativet är annars att få en nosgrimma specialsydd efter dina önskamål. Centaur här inne har gjort så :bump:

Din kandarnosgrimman hade varit helt perfekt. Jag tror att min Stübben är 43 mm och den ser ut som en "normal" nosgrimma på min pålle, så är lite tveksam att jag tycker att Döberts 45mm räcker till.

min döbert nosgrimma är dryga 5 cm, trots att den ska vara 45 mm. så värt att kolla på dom!

på kandaret har jag en som är 5,5 cm som jag har specialbeställd från en sadelmakare. priset blir ungefär samma som för döbert och os nosgrimmor och så får man exakt som man vill ha det.

Kandarnosgrimman, hur bred är den och vilket märke? Har hittat en begagnad som är bra lik din... Ska bara färga den svart så den passar tränset och blir fräschare. :love:

Doh.. Svar på båda frågorna ju. :crazy::angel: Min är iaf "bara" 5cm men kommer nog se minst lika bred ut på ponken min med sitt cob-huvud.

Vad är det för märke på den begagnade du hittade? :bump: Isåfall har vi kanske äntligen hittat ett märke med riktigt breda nosgrimmor :banana:

Jag vet inte riktigt, känner inte igen märket (vilket inte är så konstigt då jag är urkass på sånt). Det står KS med snirkliga bokstäver, i alla fall tror jag att det är ett K.:p Mellan bokstäverna är det en häst och ryttare.

Så himla dumt av Hubertus att sluta tillverka en så bred o fin nosgrimma! Har aldrig sett den innan ens...

Ja visst är det:crazy: har heller aldrig sett den ngn annanstans. Men som jag förstod det så va det länge sen dom slutade med den.

Det står i mit inlägg före :angel: - 5,5cm bred :love:, tyvärr vet jag inte märket :(

Ha Ha, jag vet märket för jag har en likadan kandarnosgrimma! Jag köpte min på Eko (när det hette Ekohallen) och den kostade runt tusenlappen (men jag köpte den som utgående för hundra spänn!!!)
Märket heter Farmland :D

Tjohej, vi har ett märke på det!! :banana: Farmland, tack så mkt! :D
Synd bara att de också är utgångna då...? :(

*kl*

Det är ju väldigt konstigt att inte fler tillverkare hakar på trenden med riktigt breda nosgrimmor? Det verkar finnas marknad för det om man säger så.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 575
Senast: Derivata
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka