Har du godis på samma ställe som doften? Varför då i så fall?Nu har jag en fråga till er som är duktiga på detta.
Nora verkar ha fattat grejen och hon nosar rätt på behållaren ganska fort (eller jag vet inte vad som är fort/långsamt). Men hur vet jag att det är eukalyptusen hon nosar efter? Jag menar, hur vet jag om hon kopplar samman lukten på tussen hon får lukta på innan med lukten i behållaren? Hur vet jag att hon inte bara har fattat att ”om jag hittar behållaren får jag godis”?. Och hur vet jag att det inte är godiset hon luktar efter och hittar, och där råkar behållaren också vara?
Tacksam för svar så vi kan fortsätta träna, det här tyckte Nora var jättekul! Men jag vill gärna lära in rätt från början![]()
Hon ser ut att ha fattat att det ör behållaren hon letar efter, sen om hon letar doft eller inte är svårt att säga. Jag hade nog börjat med en urvalsbana istället. Och ta bort smellern innan, utan försöka lära in en rutin för att hon vet när hon ska börja söka.
Vill/kan du inte gå kurs tycker jag verkligen du ska beställa boken som @BornAgain tipsade om. Den är pedagogisk och bra och tar upp i läsningen steg för steg