Jag har kört allt från 1-3 sök och sedan paus, beroende på svårighetsgrad. Du kan också ha flera gömmor i ett sök sedan längre fram. Pausen behöver ju dock inte vara lång. Jag tror man ofta glömmer bort att pausa för att hunden är taggad och tycker det är kul, men risken finns att de blir slarviga eller att de kan tröttna. Hellre många pauser men korta. Har man flera hundar som jag har blir det ju en naturlig paus när jag byter hund, det tycker jag är bra! Min ena skulle kunna köra sök på sök på sök...om hon fick bestämma men det får hon inte! Vill inte riskera slarv
Glöm inte heller att träna med koppel även inomhus, så du lär dig hantera det och hon blir van att söka med koppel (det får inte släpa i marken och du får inte dra i kopplet till exempel).
Jag tror att Nora kommer älska uppgraderingen till mjukost Kan rekommendera baconost, den verkar extremt god enligt alla hundar!
Tack för att du tar dig tid att skriva så utförliga svar
Nu har jag jättemycket att tänka på och känner mig ännu mer taggad.
Misstänker att du har rätt ang. mjukosten
Faktum är att jag aldrig använder godis som belöning. Det räcker alltid med beröm och/eller leksak. Det hade det gjort nu också om det hade varit praktiskt genomförbart, men det är det ju inte så vi får helt enkelt kapitulera