pannkaka

Trådstartare
Skulle vilja höra om någon varit med liknande, min hund har börjat blöda nosblod. Vi har varit i Helsingborg och kollat upp han inkl ct röntgen men de hittar inget. Men så fort Sid höjer pulsen börjar nosen att blöda, men är han stilla så blöder han inte eller iaf väldigt lite. Någon som har förslag på vad det kan vara?Han blöder bara på vänster näsborre ska jag väl tillägga.

Skulle vilja höra om någon varit med liknande, min hund har börjat blöda nosblod. Vi har varit i Helsingborg och kollat upp han inkl ct röntgen men de hittar inget. Men så fort Sid höjer pulsen börjar nosen att blöda, men är han stilla så blöder han inte eller iaf väldigt lite. Någon som har förslag på vad det kan vara?Han blöder bara på vänster näsborre ska jag väl tillägga.

Enkelsidigt näsflöde, särskilt när det är blod och inte finns något trauma i bakgrundshistorien, beror ofta på en tumör.
Dock borde man sett något på CTn. Allt i näshålan och tänder samt hjärna såg alltså normalt ut?
Har man försökt gå in med en kamera i noshålan?

De har gått in i noshålan vad jag förstått och även tagit prover av olika slag allt är ok, tänder vet jag inte om de tänkt på kolla men vad jag kan se är de ok. Men de ska iaf skicka ct bilderna till några experter i England sen får vi se. Men jag erkänner att jag är väldigt orolig :cry:

De har gått in i noshålan vad jag förstått och även tagit prover av olika slag allt är ok, tänder vet jag inte om de tänkt på kolla men vad jag kan se är de ok. Men de ska iaf skicka ct bilderna till några experter i England sen får vi se. Men jag erkänner att jag är väldigt orolig :cry:

Men då har de ju inte kollat ordentligt på CT bilderna, det låter jättekonstigt att man inte skulle hittat något där nämligen.
Förstår att du är orolig! Hur lång tid tar det innan svar från experten kommer?

Men då har de ju inte kollat ordentligt på CT bilderna, det låter jättekonstigt att man inte skulle hittat något där nämligen.
Förstår att du är orolig! Hur lång tid tar det innan svar från experten kommer?

Bilderna är skickade så veterinären ska ringa mig på tisdag om vad de kommit fram till i England. Det är så jobbigt att se han när husse åker i väg och jagar och han inte får följa med.

Sköra slemhinnor, små blodkärl som brister vid ansträngning, någon typ av "skräp" som irriterar är alternativ som inte är ovanliga, men det borde de också sett om hunden kommer in under pågående blödning.

Sköra slemhinnor, små blodkärl som brister vid ansträngning, någon typ av "skräp" som irriterar är alternativ som inte är ovanliga, men det borde de också sett om hunden kommer in under pågående blödning.
Nej de hittade inget, men jag är inte förvånad egentligen min hund har är alltid sjuk känns det som. Alltid är det något som är fel allergier, öroninflammationer, hudinfektioner osv. Lär nog inte bli någon mer fauvve för oss han har inte levererat varken i skogen och så denna dåliga hälsostatus på han.

Lär nog inte bli någon mer fauvve för oss han har inte levererat varken i skogen och så denna dåliga hälsostatus på han.

Att inte jakten funkar om hunden har hälsoproblem är dock inget konstigt alls, men fauven generellt är ju en väldigt frisk ras, så låt inte ett "måndagsexemplar" förstöra fortsatt fauveägande.

Sen kan ju iofs jakten bero på vad som finns där bakom i linjerna också givetvis, ty en del jagar ju på hundar som jaktmässigt inte är rastypiska tyvärr, men som sagt. Hälsoproblem gör att även jakten, injagningen blir "lidande".

Att inte jakten funkar om hunden har hälsoproblem är dock inget konstigt alls, men fauven generellt är ju en väldigt frisk ras, så låt inte ett "måndagsexemplar" förstöra fortsatt fauveägande.

Sen kan ju iofs jakten bero på vad som finns där bakom i linjerna också givetvis, ty en del jagar ju på hundar som jaktmässigt inte är rastypiska tyvärr, men som sagt. Hälsoproblem gör att även jakten, injagningen blir "lidande".
Du har rätt =) fauvven är ju en superhärlig hund med otroligt fint lynne men just nu känns skit, man är så trött på att ha en sjuk hund.
Husse funderar på att testa en fauvve till för vi vet ju att det finns bra jakthundar. Vet att brorsan till min hund inte heller jagar, han sitter vid husses fötter hela jaktdagen.

Du har rätt =) fauvven är ju en superhärlig hund med otroligt fint lynne men just nu känns skit, man är så trött på att ha en sjuk hund.
Husse funderar på att testa en fauvve till för vi vet ju att det finns bra jakthundar. Vet att brorsan till min hund inte heller jagar, han sitter vid husses fötter hela jaktdagen.

Eftersom jag är nyfiken, så varifrån kommer de?
Normalt sett för rasen, om de får skogstiden som behövs så jagar de ju men när de allrounda egenskaperna avlas bort (som vissa gärna vill göra) så blir det ju rätt kassa jakthundar generellt.

Skulle nån från mig inte jaga, så skulle jag avskriva det helt som förarfel, då de jagar allt som rörs. You name it - de jagar det men så avlar jag också på väldigt allrounda och jaktligt starka linjer.

Liknande trådar

Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
593
Senast: Lyan
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 007
Senast: Liran
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 761
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 201
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka