Nosande katter

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare bengibollen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 821
B

bengibollen

Min bengal har alltid haft torr näsa. Ibland blir det nästan som en skorpa på den, så torr är den. Ganska snorig blir hon också. Inte så att det rinner och hon går runt och "snyter" sig hela tiden. Det stelnar och man får gå och hjälpa henne att bli av med det ibland då det nästan murar igen näsborrarna.
Veterinären säger att han hade den erfatenheten att det var vanligt eller helt enkelt normalt på den här typen av katter och hans egna teori var att det berodde på att de håller på att lukta på allt hela tiden.

Onekligen är det ju så att hon springer runt och nosar på allt hela tiden. Allt ska luktas på, om och om igen. Är det så att andra kattraser inte håller på att nosa runt på det här sättet och att veterinären då kan ha en poäng med sin teori? Vad är era erfarenheter?

Sv: Nosande katter

Jag har ju fyra katter, varav två kullsyskon.

Två av mina katter är som din och de är oxå nyfikna o nosar runt överallt.

Det konstiga är att det är bara den ene av bröderna som får "snorgärsar" ;)

Sv: Nosande katter

Min ena grabb e en riktig snoris... är alltid svart i näsan, och jaa, han e jättenyfiken och nosar på allt! Men han är inte torr på snoken...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 197
Senast: Iamia
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 323
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 802
Senast: Sassy
·
Katthälsa I fredags kväll och natten mot lördag så fick min ena katt krampanfall, hon lades in på lördag morgon och då sattes epilepsi medicin in... 2
Svar
30
· Visningar
4 678
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka