Norska "Unga mödrar".

doglover

Trådstartare
Vilken skillnad det är i jämfört med danska "Unga mödrar".

Inte alls lika sunkigt tycker jag.

Har ni sett det?

Sv: Norska "Unga mödrar".

Varför gör dom inte ett program om Unga Mödrar i Sverige och sänder det här istället?
Ingen vill se en massa innerökande, halvfeta gröthalsar.

Norge har väl en stadigare ekonomi än danmark om jag inte har fel.
Kan väl kanske vara därför?

Jag tycker faktiskt att norska unga mödrar är bättre än danska, vet inte varför :p

Har hört att det har pratats om att göra något sånt program här i Sverige. Men jag är inte riktigt säker på det.

Vad spelar det för roll om dom är "halvfeta"? Innerökande däremot håller jag med om..

Det måste ju vara rätt många som ser programmen, annars hade de inte visats?;)

Så kan det vara:).
Tänkte även mera på att mödrarna verkar lite mindre sunkigare än de danska. Inte lika många som röker inne, inte lika "lortigt" osv.

Så kan det vara:).
Tänkte även mera på att mödrarna verkar lite mindre sunkigare än de danska. Inte lika många som röker inne, inte lika "lortigt" osv.

Du tror inte att det kan ha att göra med vilka de har valt ut för medverkan? Beroende på vad som säljer i vilket land så väljer produktionsbolaget ut vilka som passar.

Jag tror inte att unga mammor rent generellt är speciellt sunkiga bara för att de råkar bo i Danmark och inte i Norge...

Varför gör dom inte ett program om Unga Mödrar i Sverige och sänder det här istället?
Ingen vill se en massa innerökande, halvfeta gröthalsar.

Ot men jag läste det först som inner-ökande... haha fattade inte alls grejen. Vad kul det kan bli när man betonar fel i huvudet. :p

Tror nog att det finns sådana mammor i sverige också..

Jag ha sett de och det är ju stor skillnad. Men har för mig att det kom upp en ruta oxå att norge ger mest ekonomiska stöd till föräldrar?

Är ett stort fikagäng med unga mammor som jag fikade med när Rasmus var liten, flera av dem har blivit tillfrågade om de är intresserade av att medverka i en svensk variant av serien men de har tackat ner allihopa för de gillar inte upplägget och hur unga föräldrar framställs. (Då gick danska serien....)

Jag ha sett de och det är ju stor skillnad. Men har för mig att det kom upp en ruta oxå att norge ger mest ekonomiska stöd till föräldrar?

Är ett stort fikagäng med unga mammor som jag fikade med när Rasmus var liten, flera av dem har blivit tillfrågade om de är intresserade av att medverka i en svensk variant av serien men de har tackat ner allihopa för de gillar inte upplägget och hur unga föräldrar framställs. (Då gick danska serien....)

Så kan det nog vara. Jag har för mig att Norge är även bland de bästa länderna att få barn i ?:confused:

Nej, unga framställs som kedjerökande, icke-utbildade och hårdfestande typ. Iallafall i den danska då:p

Jag har oxå hört det om Norge.

Du glömde att ingen har inkomst och alla bråkar och skiljer sig osv osv ;)

Ungefär.
Visst, jag har separerat. Men det var pga otrohet bla. Pengar börjar ordna upp sig lite:D

Men jag gillar inte hela grejen med hur man som ung framställs i den danska versionen. På en tjej zoomade dom in kosntiga vinklar och la in sån där musik som gör att man ska bli misstänksam och allt samtidigt som hon rökte:confused:. Undrar vad dom ville med det? Min syrra reagerade på samma sätt som mig.

Reagerade starkt också på hur dom tänker på rökningen där. BM: "Det är jäääättebraaa att ni går in i köket när ni ska röka inne....."

Jag har inte sett något av programmen men vill bara kommentera ang. rökningen. I Danmark röker man inomhus i mycket större utsträckning än i Sverige, numera är det väl knappt någon som gör det här? När "vi" (som har småbarn nu) var barn röktes det ju inomhus, i bilar mm på ett helt annat sätt än idag. Minns t ex fröknarnas rökrum på dagis...

Där stod det att Norge ger mest stöd till ensamstående i NOrden 135 norska kr om året!!! Det måste ju vart fel el?

Har för mig att det stod 135 tusen kronor om året..

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
649
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 542
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 404
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka