Sv: Norsk skogskatt
Jag har två skogisar, haft tre och en blandis skogis-birma.
Alla tre renrasiga MYCKET olika i temperament och utseende. Trots att två av dom var kullsystrar och den andra moster till dom.
Zantizzima (eller Ida) stoooooooor, feg och urfrisk. 13 år och aldrig varit sjuk.
Cadzilla (eller Jonna), kullsyster, mer normalstor, tuff och framåt men sjuk. Fick någon sorts magåkomma och tålde bara fisk, kyckling och visst torrfoder samt specialkattmat. Fick ta bort henne förra sommaren 12 år gammal.
Penelope (eller Emma), moster till dom andra, Liiiiiten, tuff och ilsk på Ida och Jonna men älskar mina andra katter. Tyvärr opererad 2 ggr för juvertumörer och har nu sedan 1,5 år tumörer som ej går att ta bort. Lever på övertid och kommer nog inte bli kvar länge till. Har börjat magra av lite och sover mycket men äter och är pigg i övrigt. Tar dag för dag med henne.
Min superälskling korsningen birma-skogis Tessy. Mitt älskade allt som jag fick avliva 15 år gammal förra vintern. Tokfrisk till hon snabbt blev dålig på 3-4 dgr och fick tas bort. Som en korsning mellan hund-människa. Pratade, var alltid med, älskade alla människor och andra djur men försvarade sina kompisar vilt när hon såg andra katter på håll.
Nästa ras blir nog birma tror jag. Men jag är sugen på en ny europé också. Hade en svartsilvertabby, Lunneljus (eller Lina) som var urmysig. Men isåfall vill jag ha just en silvertabby europé. Men det lutar åt birma när alla mina gamla kissar är borta.
Har en Julia också. Huskatt som är jättegosegris och alltid inom 1 meter ifrån mig när jag är hemma.
Se bilder på mina älsklingar på min hemsida.