Norsk serie om valptiden

Tyckte det verkar lite väl naivt att försöka ha den där Tervueren-valpen lös i parken med så mycket folk runt

Råkade spontanse det när jag slog på teven hemma. Tycker hon verkar himla positiv, och jag tycker det är bra att få se hur olika valpägare får hjälp med sina hundar. Nu under pandemin är nog behovet extra stort då många skaffat hund kanske för första gången :)

Tyckte det verkar lite väl naivt att försöka ha den där Tervueren-valpen lös i parken med så mycket folk runt

Ja, dock tror jag många inte tänker sig för. Jag tyckte ändå det illustrerade bra vad det leder till, och hur mkt bättre det blir om man gör sig rolig för sin hund. Bra att serien tar upp både bekymmer och lösningar, och ffa skillnaden mellan att tro att saker löser sig av sig självt och att lösa dem :)

Tycker också att det verkar lovande. Instruktören är så härligt positiv. Jag ler ofta under tiden jag tittar.

Blir lite avundsjuk när jag ser de glada och kontaktsökande valparna. Min kille har inte varit sån alls. Jag har fått träna fram kontaktsökande och uppmärksamhet. Men det är hjärtevärmande att se de glada valpisarna.

Jag har kollat på några avsnitt och gillar det. Stör mig lite på burarna dock 😅, men jag vet att Norge har andra regler kring buranvändning.

Vilken ras är instruktörens hund? Både den och tervvalpen är ju så gulliga 🥰.

Jag har kollat på några avsnitt och gillar det. Stör mig lite på burarna dock 😅, men jag vet att Norge har andra regler kring buranvändning.

Vilken ras är instruktörens hund? Både den och tervvalpen är ju så gulliga 🥰.
Kanske bara var terven som var instängd i buren dock (och vet inte hur mycket eller länge). Ja och dvärgschnauzern i hagen för ensamhetsträning.

Jag har sett ett par avsnitt i en engelsk TV-serie om problemhundar som jag tycker är mycket trevligare än andra i samma genre. Han som är hundtränaren verkar ganska "klurig" och identifierar problemen (som mest verkar vara hos ägarna).

Men lite skrämmande att se hur en del verkar leva sina liv genom sina hundar och klär på dem som dockor och "skämmer bort" dem med sådan hundar inte alls behöver.
https://www.channel5.com/show/dogs-behaving-very-badly/

Jag har sett ett par avsnitt i en engelsk TV-serie om problemhundar som jag tycker är mycket trevligare än andra i samma genre. Han som är hundtränaren verkar ganska "klurig" och identifierar problemen (som mest verkar vara hos ägarna).

Men lite skrämmande att se hur en del verkar leva sina liv genom sina hundar och klär på dem som dockor och "skämmer bort" dem med sådan hundar inte alls behöver.
Det går inte att se om man inte är antingen datasnille eller befinna sig i UK.

"We're sorry, you must be located in the UK to view this content."

ok, länken kunde jag öppna för att läsa om programmet (utan att vara datasnille) men prövade inte att se programmen. Programmen har jag sett på TV i Sverige.
Visar sig heta Hundar utan hyfs och går på kanal 7 på måndagar, men verkar också gå att se på olika streamingtjänster.

Den går även på 7:an, heter "Hundar utan hyfs". Har sett enstaka avsnitt Jag tycker det är varierande kvalitet, främst märks det ibland att han går lite för fort fram för att få det bra i TV. Men hans grundtänk är ofta bra.

Den går även på 7:an, heter "Hundar utan hyfs". Har sett enstaka avsnitt Jag tycker det är varierande kvalitet, främst märks det ibland att han går lite för fort fram för att få det bra i TV. Men hans grundtänk är ofta bra.
ja en del "fall" hastas över väldigt fort. Man förstår att det måste ha varit mycket arbete som man inte får se, vilket jag tycker är lite synd. Kanske går det även lite för fort i verkligheten, det vet man ju inte. Även om de följer upp efter någon tid så skulle det också vara intressant att se mer om hur de arbetar vidare. Det viktigaste verkar dock vara att ägarna blir uppmärksamma på sin del av problemet. I alla fall de avsnitt som jag har sett.
Sedan är speakerrösten helt fel ibland. T ex ett problem med en BC som "speglade sig", men trots att Graeme konstaterar att det inte är det den gör, så fortsätter speakerrösten prata om att hunden speglade sig.

Nu lyckades jag få fram serien i svensk streaming.

Men den handlar ju främst om problemhundar?
Den norska serien har inte den vinkeln, mer vad man som nybliven valpägare kan stöta på. Ingen av de norka är är ju några som helst problemvarelser. Det är helt normala livsglada vappisar. :)

Jag är inte helt förtjust i tränaren i den engelska programmet. Tycker det är lite för lite positiv förstärkning och lite generellt gammalt tänk. Metoderna och resonemanget bakom presenteras inte särskilt väl heller, om alls.

Jag är inte helt förtjust i tränaren i den engelska programmet. Tycker det är lite för lite positiv förstärkning och lite generellt gammalt tänk. Metoderna och resonemanget bakom presenteras inte särskilt väl heller, om alls.
ja. Det är mer happy stories. Titta, det gick att träna den hopplösa hunden.
Inget som lär någon nybliven hundägare något. Mer än att bli förskräckt över hur illa det kan gå?

Nä jag gillar den glada Maren mer. Hon får hundägandet att framstå som något alldeles underbart. :)

ja. Det är mer happy stories. Titta, det gick att träna den hopplösa hunden.
Inget som lär någon nybliven hundägare något. Mer än att bli förskräckt över hur illa det kan gå?

Nä jag gillar den glada Maren mer. Hon får hundägandet att framstå som något alldeles underbart. :)

Helt utan uppföljning dessutom, det finns betydligt bättre program.

Jag får tyvärr inte se valpskolan här i UK, men upplägget låter ju jättefint! Särskilt om det görs bättre än den där historien med valparna och Steen. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 635
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 426
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar