Norrsken i Stockholmstrakten!

Idas

Trådstartare
:love: Wow!

11007801_367584223425933_676079138_n.jpg

Hett tips till alla, ikväll/natt kan man, om det är stjärnklart, se norrsken i hela Sverige! :bump:

Jag och vov har varit ute och kollat hur det flimmar på himlen. Det är varken det första, största eller vackraste jag sett, men det är riktigt roligt att se eftersom det är länge sedan sist. :love:

stadsljuset förorenar en del, men det är värt en titt ändå för oss urbaniserade stackare.
har i mitt flöde rapporter om norrsken i London, Skottland och Åland, så det har varit en rejäl urladdning ikväll.
har dessutom en engelsk fb-vän på Island just nu, där huvudsyftet med den resan var att se just norrsken... :0)

Varit ute och letat norrsken med hundarna men givetvis är här mulet!!!
Hoppades på att få se mitt första norrsken men icke :(

Enligt den där mätaren ska jag till och med kunna se det här nere i norra Tyskland och jag blev jätteglad och trodde jag skulle få se mitt första norrsken men näää, här syns inget alls. :(

Har nog för mycket stadsljus runt mig och ingen ursäkt till att gå ut nu, tyvärr, hade varit kul att få se ett norrsken någon gång!

@Idas Var i stockholmstrakten exakt? :cautious:

Kul, jag hade också velat se norrsken! Tittade ut genom fönstret och det är mulet så inte värt att gå ut. Synd att missa nu när det är så här långt söderut.

Och jag är i Jämtland och såg praktiskt taget inget, det var för mulet! :arghh: :arghh: :arghh:

Särbon (i Dorotea) var tvungen att ringa och berätta hur starkt det var, bara för att gnida in det :cautious: Givetvis var det klart väder där :meh:

Jag lindade täcket runt mig och sprang ut på altanen! Det syntes ganska svagt och man såg inte direkt några färger, men det var riktigt roligt att se!

/Östkustbo

Jag gick och la mig klockan 21 i går :mad: Meeen tack och lov har det varit väldigt mulet här, så jag hade nog inte sett något ändå.

Nästa fenomen på listan: solförmörkelse. Tror att det skulle vara i dag?

(Här är det fortfarande mulet)

Jag gick och la mig klockan 21 i går :mad: Meeen tack och lov har det varit väldigt mulet här, så jag hade nog inte sett något ändå.

Nästa fenomen på listan: solförmörkelse. Tror att det skulle vara i dag?

(Här är det fortfarande mulet)

Det är på fredag. Enligt prognosen ska det vara mulet här tom fredag (inkl fredagen).

:arghh:

Har nog för mycket stadsljus runt mig och ingen ursäkt till att gå ut nu, tyvärr, hade varit kul att få se ett norrsken någon gång!

@Idas Var i stockholmstrakten exakt? :cautious:
Jag såg över Mälaren mot ekerö-området men tror det syntes över stora delar av stan, min kompis bor vid Frescati ungefär och hon såg det tydligt också :)

Liknande trådar

Fritid Finns det fler norrskensjägare än jag här? Jag bor i södra landsändan men har ändå lyckats se två gånger på ett år. Ikväll är det lite...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
3 678
Senast: Lenita
·
Fritid Enda löparskorna jag någonsin känt wow med var Nike. Men sen gjordes de tunnare och mina fötter saknade dämpningen. Nu undrar jag om...
2
Svar
21
· Visningar
731
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att locka fler äldre att röra på sig satsar RF Sisu nu i oktober på gratis prova-på-aktiviteter för seniorer på Gotland.
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama