Norrlandsmästerskapen!

Sv: Norrlandsmästerskapen!

när och vart är den är? men är den inte allt för långt ifrån mig så ska jag nog dit... :)

jobbar tyvärr, annars hade det varit kul att fara....
Lycka till alla som ska dit!!:banana:

Nope, en ful sårskada sätter P.

Men Lycka till själv om du skall tävla!

mvh Eva

Vid östersund ngnstanns ska det vara.15-16 juli, kolla in wrz.se

Någon som vet om det brukar vara en stor tävling eller?

Ska nog fara dit, börjar bli lite pirrigt :D

sasucatu skrev:
Du får väl sjukanmäla dig :angel:

Hmm. Oturligt nog är det bara jag som jobbar då, och ingen som kan byta.... Kanske får sätta en lapp på butiksdörren "stängt pga sjukdom".....:idea: :smirk:

sasucatu skrev:
Det lät som en fantastiskt bra ide :cool: Har du vart på NM tidigare?

Jag har tävlat ett år, varit åskådare några år och även varit funktionär när våran klubb (mwr) annordnat det

låter bra de, jodå, jag ska faktiskt vara med, jag har anmält mig... :) Det är ju en B- C- och D-tävling där, i Österåsen, men vad jag vet nu så är det få anmälda nu, men det kommer nog in en hel del snart. Det ska bli skoj att titta på en B-tävling med lite svårare mönster... :)

Jo, ska testa på B-nivå jag med. Får se hur det går, men då har man ju iaf en koll på hur man ligger till. Det är så svårt o veta hur det ska bli från tävling till tävling. Denna tex så är C mönstret i reining bara med 2 spinn, på Bökeberg var det 4. Samma med wr mösntret, svårare D mönster på Bökeberg än C mönster på NM. Nå, man får väl stryka sig om det känns katastrofalt :p

Vad har du för häst?

okej, fast jag har inte tränat upp min häst på stång än så jag håller mig på C-tävlingen... fast jag skulle nog igentligen hålla mig på D, men man måste ju prova att gå upp en nivå för att komma någonstans... :) På WINN:s tävling i Timrå den 17-18 juni var det samma reingingmönster i Reining Y D som det kommer att vara på Reining open/AA C och på WR AA C var det 7 galoppombyten, så det har nog mycket med vad det är för domare om man får ett lätt eller svårt mönster...

Jag har ett vbl på 8 år, men eftersom jag red in honom när han var 6 år så är han inte så jätteduktig än, som de flesta travare har han lite problem med galoppen. Fattningarna är helt okej, men han orkar inte vila och balansera ordentligt på bakbenen än, men det kommer nog snart de också!

Vad har du för häst då? en Quarter va?

Det har faktiskt kommit in några till anmälningar, 29 ekipage.
12 starter på B, tråkigt, när det är den enda i Norrland
42 starter på C Open
12 starter på C Y
54 starter på D
Det kommer några till vet jag.

Jag har skaffat mig AB-licens så jag skall kunna vara med på någon klass på B, vi är väl inte riktigt där i ännu. Hästen har varit sjuk i 2 år, så vi är väl inte riktigt i form, men för skoj skull, skall vi var med på någon B.

kicki13 skrev:
Det har faktiskt kommit in några till anmälningar, 29 ekipage.
12 starter på B, tråkigt, när det är den enda i Norrland
42 starter på C Open
12 starter på C Y
54 starter på D
Det kommer några till vet jag.

Ni har tur Kicki, ifjol på våran B-tävling var det bara 5ekipaga anmälda.....:(
Lycka till alla ni som skall dit och tävla och även till arrangörerna!
Hade varit skoj att komma och kolla, men tyvärr så jobbar jag ju.

elinsjobergh skrev:
Ni har tur Kicki, ifjol på våran B-tävling var det bara 5ekipaga anmälda.....:(
Lycka till alla ni som skall dit och tävla och även till arrangörerna!
Hade varit skoj att komma och kolla, men tyvärr så jobbar jag ju.
Nej så kan ni ju inte ha haft, eftersom ni genomförde alla B-klasser.

Jag vet inte om alla B-klasser kommer att genomföras på JWG, men TR, RE och WP kommer att genomföras

kicki13 skrev:
Nej så kan ni ju inte ha haft, eftersom ni genomförde alla B-klasser.

Jag vet inte om alla B-klasser kommer att genomföras på JWG, men TR, RE och WP kommer att genomföras

Jo, visst var det det.. Vi hade satt minst 3ekipage per klass för att genomföra dem, så det gick alldeles utmärkt om än väldigt tunt... Vi fick dock ställa in alla ungdomsklasser vilket var synd.. Men det är bara att ta nu friska tag nästa år!!!:)

Det är tråkigt att det inte är något lag som är anmält till WA. Det blir ju inget norrlandslag till finalen i år heller.

kicki13 skrev:
Det är tråkigt att det inte är något lag som är anmält till WA. Det blir ju inget norrlandslag till finalen i år heller.

Jasså inte. Har varit väldigt offside när det gäller tävlingar iår... Vi får ta tag i det till nästa år!! Eller vad säger alla ni norrläningar?!!

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
501
Senast: Mirre
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Relationer Vi är ca 10 st i vårt arbetslag och nu ska en tjej gifta sig, vi känner ej brudgummen.Vi är inte bjudna, men vill gärna uppvakta på ngt...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: SaraXX
·
Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 985
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.