Normalt????

Y

ylv4

Har en fölis på två månader och nu är det så här att han kan liksom inte få ut sin penis riktig. Det är som ett band på baksidan som stoppar och alltihop bara böjer sig.
Det gör så att tillochmed han har pissat på sig, på bakbenens insidor.

Ska nog ringa vet imorgon eller på onsdag och fråga om det kommer ordna sig med tiden eller om hon måste komma ut.

Men har någon annan erfarenhet av detta problemet?

:angel:

Sv: Normalt????

Låter ju inte riktigt normalt, det ska ju funka som på vuxna hästar tycker man ju.. Alltid bra att ringa o rådfråga o vet! Har det vart såhär sen han föddes?

Njaa, jag tror inte det. Märkte det iallfall inte förens förra veckan.

Låter lite konstigt :confused: jag har haft flera hingstföl och de har aldrig sett ut så som du beskriver, utan det har funkat som hos vuxna hästar. Det är säkert en enkel grej att åtgärda. Berätta vad veterinären säger sedan, lycka till!

Ringde vet imorse och hon ska komma ut senare idag och se vad som behöver göras (det var inte normalt).
Jag gissar på att hon kommer klippa av tråden (den är rättså tunn) eller göra något annat ingrepp så det fixar sig.

:)

Mitt föl föddes med petternicklas vriden åt "fel håll" i skapet. Fick rådet av vet att manuellt stretcha ut penisen dagligen åt rätt håll. Efter någon vecka kikade den ut av sig själv, när kulorna trillade ner i skapet, och sedan dess har det växt bort av sig självt.
Nu 2 månader och pinkar normalt.

Eftersom detta växte bort av sig självt så vet jag inte vilka ingrepp man kan göra för att rätta till detta, men håller tummarna för er.

Veterinärn kom och hon hade aldrig vatt med om något liknande. Hon ringde några kolegor och samma där, inget hade stött på det tidigare.
Men medan hon var där och skulle klippa av den(tråden) gick den av av sig själv.
Nu ska jag bara ha det under uppsikt i en vecka så det inte blir infekterat eller liknande

:)

Det var nog samma sak för mig gissar jag spontant, bara det att mitt föls sträng brast eller självtöjdes efter någon vecka-två.
Härligt att det löste sig!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 625
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 115
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 386
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 085
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka