Kolla om bogplattan har t-spännen eller vanliga spännen, amigo och shires har ju inte samma typ av knäppning. Och ja, jag har tyckt shires/three crown varit jättestora, de enda jainte behövde köpa en storlek större och dra fram täcket över halva halsen för att det skulle passa. Men de är ju såklart stora på olika sätt de små hästarna.Ja, har ju läst att så många tycker att Shires är bra på breda hästar, men hon har fått skav så det funkar inte alls. Funderar på om det finns någon platta bara att förlänga bogdelen med, vet att det finns en sån till amigotäcken, kanske ska prova att beställa hem för att se om den kan funka även på shires...
Är annars supernöjd med mitt bucas men allt man läser är ju att de bara passar smala hästar. Nu är ju min bara 2,5 men så himla pluttig är hon inte också det finns gott om luft. Älskar hur den liksom är gjord för att ligga på en häst, och det är väl samma med HW. Inga bogveck, det behövs inte. Hoppas hon förblir i lagom storlek, vet hur jobbigt det är att hitta saker som passar!