Jag är verkligen inte bra på att uppdatera men läser och följer er med glädje!
Vet inte om ni minns men i slutet av juli var vi på vår första körträning och Magnus kunde knappt svänga. Men det löste sig till nästa träning.
Han gör stora framsteg fort i körningen, han är otroligt positiv framför vagn!
Igår åkte vi på vår första tävling. Förvisso Pay and drive, men dressyrdomaren är en domare vi kört en del för tidigare med shettisen och han är inte generös med poäng, snarare ärlig.
Maken och jag körde varsin dressyr och varsin precision. Och fick väldigt fina poäng! Maken fick 65,5 straff, hade han inte slarvat så hade han kunnat få bättre. Jag lyckades komma ner i 52,5 straff!
Och domarens allmänna kommentar kommer jag kunna leva på ett tag; känns som finlir och det på så kort tid!
Min magkänsla angående Magnus verkar verkligen ha stämt! Han var dessutom en klippa att ha med sig, och börjar vänja sig vid att stå i transporten en stund också. Det hade han lite svårt för i början och stökade runt bara vi stod still någonstans på vägen för att handla eller dylikt.
Precisionen så fick maken lite tidsfel, det var i ridhus(nämnde jag att detta var andra gången för Magnus i ridhus överhuvudtaget i sitt liv) och vi är vana vid något mindre ekipage. Jag lyckades få upp tempot men mejade ner en kon istället. Man lurar sig genom att fisköra, det är lättare att styra med fart.
Vi är hur som väldigt nöjda! Magnus har aldrig kört en konbana innan och hoppade bara till lite vid första porten men sen var det som att "Aha är det detta jag ska göra". Väldigt positiv och han verkar tycka att allt var roligt igår!
Nästa helg ska det tävlas på riktigt, men då ska maken köra, jag ska tävla shettisen så jag äntligen kommer ifrån LB i fullständig med honom.
Känns verkligen som det gick osannolikt bra igår. Uppfödaren kontaktade mig på Facebook, hon var glad att han kördes igen. Men fick också veta att han bara är körd med rockard några ggr tidigare. Kanske lika bra att vi inte visste det tidigare.
Hon hade honom tills han var 9, och sen har han fått byta hem 4 ggr(inkl till oss) och han är 13 nu. Han verkar dock inte ha farit illa av det, men han är så trevlig så vi har svårt att förstå varför. Men kanske har vi bra personkemi, kanske har andra omständigheter gjort att de inte kunnat ha honom kvar. Tror han mest gått som gårdshäst, men han verkar trivas som bäst när han får jobba. Vi är hur som väldigt glada att han hamnat hos oss.