Ska försöka med lite uppdatering nu
Har legat däckad i bihåleinflammation, jobbat och flängt runt så har inte haft ro att skriva. Plus att mobilen fortfarande bråkar när jag försöker surfa buke, misstänker att den är hästallergiker
Har iaf fått ridit ordentligt denna veckan. Hoppträning med gästpilot, sen två härliga uteritter och igår red jag ett litet lösgörande pass i bastun (ridhuset).
Har ridit ihop med tjejer som har hästar i grannstallet. I måndags tänkte vi ta en längre tur med bra galoppvägar, vilket innebär att vi måste rida längs en bilväg. Ingen stor väg, men det går mycke lastbilar och maskiner där. Dock är dom nästintill alla bussiga och saktar ner/stannar när vi kommer med häst
Hästen den andra tjejen red är tvärsäker i trafik så tänkte det blir bra för Våd att bara luffa på bakom och inte behöva tänka. Men så fick den andra hästen "spunk" och vägrade gå. Sto som är på väg in i brunst med tillhörande humör. Så jag och Våd fick helt enkelt ta oss i kragen och gå först. Och min häst är en sån klippa bara jag vågar lita på oss
traskade på framåt utan större invändningar. Tittade lite på nån plast som låg i diket och fladdrade, men reagerade inte på bilar, lastbilar eller bilar med släp. Älskade Biff
Igår tvingade jag in oss i ridhuset. Gick in med positiv energi och hoppades han inte skulle vara lika stel och motvillig som sist. Och vete fan om det var det som gjorde det, men han gick fint!! Inte som när han e på topp, men ändå bra. Jag är nöjd och idag fick han vila som belöning
Och bland det bästa av allt!! Min ful-bruna sadel är nu väck!!
Lyckades byta till mig en likadan fast svart, dessutom nyligen omstoppad till skillnad mot ful-brun som behövde stoppas om
Observera matchningen med schabrak och stigbygelplattor
Syns inte här, men även snodden till manflätan var turkos
I veckan var jag oxå och hälsade på Våds uppfödare. Ska hjälpa honom att visa en treåring på premiering i nästa vecka.
Passade på att klappa lite på Våds vackra mamma oxå
Vissa likheter mellan dem finns det
Och bonus, en liten snutt från hoppningen.
Filmat i början när han fortfarande var lite laddad och inte lyssnade fullt. Mot slutet gick han riktigt fint
Bra med modiga piloter när hästen får för sig att hoppa vissa 50cm hinder som om de vore 1 meter