Vi har under helgen tränat AR för vår tränare som kom ut till oss.
Fokuserade mycker på att han skulle ställa igenom sig på volten även när han förflyttade sig inåt och utåt med både baken och framänden. Klurigt då det handlade mycket om att ge hjälperna i exkat rätt ögonblick, när han lyfte rätt ben och sånt.
Lyckades jag inte tajma (försvenska..
)hjälpen rätt gick det inte så bra, men fick jag bara in rätt tajming så fungerade det riktigt bra.
Höll även fokuset på att flytta vikten bakåt, använde mycket halvhalter och även där handlade det om att tajma in halvhalten exkat rätt, för då gorde han precis som han skulle.
Fick hjälp med öppnorna och slutorna mer också, så nu fungerar det ännu bättre.
För första gången red jag också på träningen. Fick lära mig känna när han lyfte bakbenen och lära mig tajma mina hjälper i rätt ögonblick. För att kunna fokusera helt på sitsen så ledde tränaren mig och jag fick sitta med långa tyglar barbacka.
Dacke var rätt spänd och jag är i en period där jag inte är bekväm med att sitta på hästen, en period där jag är rädd för att rida helt enkelt. Så efter ett tag valde jag att hoppa av igen, kändes säkrast så.
Imorrn så kommer Dacke fara 100 mil norrut för att jobba som ridskoleponny i 1.5 månader tills jag kommer upp och nästa jobb börjar.
Känns riktigt jobbigt nu.. Undrar hur jag kunde vara så dum att välja detta alternativ, vill ju egentligen träffa Dacke varje dag. Men det blir nog bra ändå, bara jag som kommer sakna honom en massa.