Nordsvenskar & Kallblodstravare del 7!

10169436_10152358363452456_8470911751089907235_n.jpg

Jag och Eldas testade mitt hemgjorda hackamore igår. Det funkade alldeles kanon. Tycker han lyssnar på det finare än det vanliga hacket tom.

@tintilar Ja, visst är det frustrerande när man ser sina fel, men bara för att något inte är perfekt betyder det ju inte att det inte kan vara tillräckligt bra just då :)

23 augusti är det en galopptävling för endast kallblod i mantorp! Tycker alla ska anmäla sina fina nordsvenskar :love:

sista anmälningsdag sista maj! Krävs inget (inte ens någon avgift) utöver att hästen är ett kallblod och tränad för uppgiften!:banana:

edit: såg nu att det står "östgötaekipage anmäler"

Men ändå!

är det orimligt som "glad amatör med fallenhet för att plocka isär hjälper" att gå från insutten/gått med ryttare i alla gångarter till 65% i LB dressyr på 8 månader?

Hästen har i princip ridit in sig själv, andra gången jag satt på den travade jag och styrde utan ledare, efter det har den bott hos barnfamilj och gått ponnyridning (samt uteritt barbacka med grimma och grimskaftstyglar utan ledare) och de var supernöjda med henne. Superlättlärd och kanonpsyke. Hur orimligt är det egentligen att ha målet jag har, om jag tar hjälp av tränare ett pass varje/varannan vecka?

Är så himla taggad på att göra god reklam för nordsvenska hästar!

@Cherarriduracell Vad sugen jag blev på galopp när du skrev det! Synd att det är så lång till Mantorp härifrån bara :cautious:

För övrigt tycker jag väl inte att målet är helt orimligt ställt. LB handlar ju mest om grundridning och om inte hästen är superung med dålig kondis så borde det väl gå. Är den körd sedan tidigare? Det kan ju underlätta i och med att den då är tränad sedan tidigare. Det är väl bara att börja träna och se hur långt det bär :)

Glömde ju. Nu har jag bokat in kurs igen. Vi åker nästa helg och jag är supertaggad efter sist! Vi får se om vi hinner träna något innan bara. Jag red en sväng i måndags och L kändes ganska trött, så han får några dagar att vila upp sig nu. Och efter det är det inte många dagar kvar innan det är kurs. Oavsett om vi hinner träna kommer vi (jag) nog att ha roligt och lära oss saker :)

Försökte ta en selfie med L idag, det här var det bästa jag lyckades med. Behöver jag säga att jag inte är någon fotograf :D
STP85630.JPG

L är söt i alla fall
STP85635.JPG

Det syns lite på den här bilden, men han är helt full med trivselfläckar just nu. Det ser så himla fint ut tycker jag, synd bara att de försvinner när han tappat all vinterpäls. Är det någon mer här inne vars häst får trivselfläckar i pälsbytar tider?

Försökte ta en selfie med L idag, det här var det bästa jag lyckades med. Behöver jag säga att jag inte är någon fotograf :D
STP85630.JPG

L är söt i alla fall
STP85635.JPG

Det syns lite på den här bilden, men han är helt full med trivselfläckar just nu. Det ser så himla fint ut tycker jag, synd bara att de försvinner när han tappat all vinterpäls. Är det någon mer här inne vars häst får trivselfläckar i pälsbytar tider?

Kan inte se bilderna :( men apropå trivselprickar så har Glimten massor med ser ut som en gepard ;)

Kl
Vi taggar för fullt nu ska på dressyrkurs hela helgen. Ska bli så kul våran första riktiga träning. Så spännande att se hur han kommer klara att sova borta hela helgen och gå så många pass.... Ska försöka få lite bilder och nån film kanske :)
Vi ska göra så mkt bra reklam för Nordsvensken som vi bara kan! !

Kan inte se bilderna :( men apropå trivselprickar så har Glimten massor med ser ut som en gepard ;)

Kl
Vi taggar för fullt nu ska på dressyrkurs hela helgen. Ska bli så kul våran första riktiga träning. Så spännande att se hur han kommer klara att sova borta hela helgen och gå så många pass.... Ska försöka få lite bilder och nån film kanske :)
Vi ska göra så mkt bra reklam för Nordsvensken som vi bara kan! !

Nytt försök...
STP85630.jpg

Selfie. Jag ser ut som om jag inte sett solen på flera år ju :eek:
Söt L med trivselfläckar:
STP85635.jpg

Jag fortsätter väl då :) Idag tog vi en tur med vagnen och fick sällskap av kompisarna. Det blev lite spännande på nåt ställe där det stod en vattenspridare på, men över lag var det himla mysigt
10006929_769399493084697_3775114784607025357_n.jpg

Nytt försök...
STP85630.jpg

Selfie. Jag ser ut som om jag inte sett solen på flera år ju :eek:
Söt L med trivselfläckar:
STP85635.jpg
Nu ser jag =) Fin han är!!
Kl
Nu är vi hemma efter en helhelg på dressyrläger. Glimten har skött sig så otroligt bra och vi har nog charmat många halvblodsmänniskor =) Fått massa fina kommenterer om hur fin han är och hur härligt psyke han har!
Han har skött sig fantastiskt med tanke på att vi aldrig vart iväg så innan och inte ens tränat nån gång ihop än....Jösses vad han har gått framåt dessa 3 dagar, helt sjukt! Vi har jobbat med takt, form och framåtbjudning. Han blir ju lite seg ibland när det blir svårt och han tycker det blir jobbigt. Vi har till och med kikat och nosat på skänkelvikning. Det var kul! Vi har roat alla med att matcha outfits hela helgen, är ju lite skadad med att göra honom fin ;) tycker det är så roligt att matcha! Det bjuder vi på. Han har även premiär bocksparkat ett par ggr då det blev lite jobbigt i galoppen. Ojooj vad han kunde sparka högt 20 cm över sargen i ridhuset :-P Haha kul att han visar lite humör ändå, han är ju alltid så snäll annars.
Bjuder på några bilder av blandad sort, dessvärre dålig kvalite i ridhuset då min mobil inte fotar så bra i det ljuset...
20140426_121008_535d1dd82a6b220a0c22e770.jpg
20140426_092209_535c0048e087c34312d66596.jpg
20140426_161249_20_535bfdb3ddf2b32100c5b2d6.jpg
20140426_160407_18_535bfde82a6b22abb0e8071c.jpg
20140426_113341_535c00739606ee442b220038.jpg

DSC_8835.jpg

Eldas har haft det lugnt nu ett par dagar. Först var han förkyld med slemhosta och sen tappade han en sko. Han är rätt ömfotad så ridningen blir lite begränsad. Men nu är han frisk och han nya skor så nu kan vi köra igång igen. Härligt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kallblodstravare är mycket nära släkt med nordsvenska brukshästar, men de har avlats för snabbhet på travbanor och har inslag av...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 359
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka