Sv: Nordsvenskar & Kallblodstravare del 7!
Vad skönt att kusen klarat vurpan så bra. Hoppas din arm kryar på sig snart igen.
Jag åkte av min grabb tidigt i höstas. Åkte i backen med vänster höft först. Klättrade upp och red med en gång men kände när jag satt upp att jag inte borde gjort det. Men red iaf ca 30 min. lyckades knappt kravla mig av sen och väl på marken igen kunde jag varken stödja på eller lyfta vänster ben mer än 5 cm från backen.
Men envis som jag e så kravlade jag mig in i bilen, körde hem. Vet dock inte hur jag kom hem då det gjorde så ont så jag mest småskrek hela vägen.
Väl hemma mötte min man upp och han ringde ambulans med en gång. Vart inpackad som ett kolli och ambulansmännen skakade på huvudet när jag berätta att det dels var över 3 timmar sen ja åkte av plus att jag ridit efter
Ont hade jag iaf, de packade in mig som ett paket, satte en morfinspruta i handen och jag skrek som jag gjorde när min son föddes
Röntgad och klämd på så kom dom fram till att det var ingen fara med mig så jag fick åka hem igen, hög som ett hus efter all morfin. Jag undrade här hur ont det gör om något e trasigt för den smärtan jag upplevde var fruktansvärd och då var jag "hel".
Kunde knappt röra mig alls en vecka framöver, men jag läkte ihop. Dock har jag fortfarande hemska smärtor i höften, speciellt om nätterna. Ibland låser sig hela höften, speciellt när jag rider. Men det är ingen fara med mig :P
Hästtjejer är tuffa
Min prins har iaf utvecklats helt i rätt riktning.
Igår var vi i ridhuset, hade bestämt mig för att verkligen jobba loss honom i vänster sidan som han gärna biter sig fast i. Döm om min förvåning när han lossna efter bara 10-15 min
var som att sitta på en helt annan häst.
Så då antog jag utmaningen att gallopera i vårat ändå relativt lilla ridhus, vilket också gick toppen. Vi låg inte ens i kurvorna
Mycket stolt matte igår.
Idag kom snön på riktigt så vi tog en lång härlig skrittrunda. Hoppas den ligger kvar så vi kan fräsa loss på gärdena