Sv: Nordsvenskar & Kallblodstravare del 7!
*delvis knapplån*
Nu var det ett bra tag sedan jag skrev i denna tråden men tänkte kika in iaf.
@ Egonson: jättetråkigt att höra om din fina kille! men jag önskar dig all lycka till med nya kamraten också.
Verkar finnas mkt både roligt och tråkigt som pågår i allas liv. Superfina bilder i denna tråden, förresten!
Jag kommer själv att bli hästlös efter betet. Barret har diagnostiserats med kroniskt deformerande artros samt pålagringar i höger fram. Det går inte att behandla men även om det gått skulle frågan varit om boten skulle vara värre än skadan så att säga. Han är trots allt 23 år fyllda och tål inte hag-/boxvila utan mår pyton av det. Så skulle nog ändå känts snällast mot honom att låta honom vandra vidare.
För min del blir det ingen mer häst på ett bra tag. Tänker ta en paus från hästeriet, har varit mycket strul med stall här uppe i norr och efter elva år med bara Barret känns det ärligt talat konstigt att rida andra hästar öht. Men om det är ok för er så tittar jag nog in här ibland, när längtan efter att få se fina kallblod blir för stor.
Vill hursomhelst bara passa på att tacka för utbytet av tips och ideer, samt allas trevliga inställning, genom åren som gått. Jag vill även önska er alla lycka till med era hästar!