Nordkorea - resa

Nope, har aldrig varit i varken USA eller Thailand. Att jag inte vill åka till vissa länder är inte för att jag strävar efter att bli en så perfekt människa som möjligt utan helt enkelt för att jag inte vill.
Nej men fortfarande så sponsrar du både Kina, Taiwan, USA och många andra länder genom att bo och leva i Sverige.

Ok, så bara för att man inte kan göra allt så menar du att man inte ska göra nåt?
Har du ens läst mina svar? För nu är vi tillbaka på ruta ett.
Min resa till NK tror jag inte påverkar någonting i den negativa riktningen, jag tror tvärtom att det är bra både för mig och Pyongyangborna att se det avskärmade.

Nä, det är säkert hur svårt som helste. Men jag tror att är det nån som kan göra det så är det Kina. Eller nån i samarbete med Kina. Men utan Kinas inblandning och samarbete går det inte.
Det finns gott om samarbeten kring NK, problemet är väl som alltid att vissa samarbeten motarbetar varandra. Se bara på Syrien som ett exempel.
Ryssland och Kina samarbetar internationellt, NK får stöd från dessa länder men det betyder inte att dom kan tvinga NK till någonting. Hotat om indragna bistånd har dom gjort ganska nyligen, men när USA och Japan samtidigt rustar upp så blir det ganska svårt att övertyga NK skulle jag tro.

Det finns gott om samarbeten kring NK, problemet är väl som alltid att vissa samarbeten motarbetar varandra. Se bara på Syrien som ett exempel.
Ryssland och Kina samarbetar internationellt, NK får stöd från dessa länder men det betyder inte att dom kan tvinga NK till någonting. Hotat om indragna bistånd har dom gjort ganska nyligen, men när USA och Japan samtidigt rustar upp så blir det ganska svårt att övertyga NK skulle jag tro.

Jag håller med

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka