Sv: Nöjd med alla avkommor?
Jag tycker att "allt beror ju på vad man jämnför med"
Jag har inte fött upp några os hästar (dock är den äldsta bara 7 i år)
Men som med ALLA hästar så har ju mina både för och nackdelar
1a hästen)
+ snygg gummibollsmodell, trevliga gångarter klass 1 på kvaliteten, hoppade bra diplom på kvaliteten.
- JAG tyckte att han blev tråkig och tittig när jag kastrerade honom. Blev även ifrågasättande i sin personlighet och kunde dampa för "ingenting".
Är nu såld till en elitryttare och där går det bra vad jag har fått höra
2a hästen)
Undan mitt älskligssto och som Cajsa också skrev; dömd att vara älskad oavsett
men om jag ska vara kritisk så har han lite högt ansatt hals vilket gör att den lätt ser lite tanig ut när han inte är rejält musklad, lite högt och toppigt kors som med mycket muskler gör att det ser ut som att han bara består av en ända stor rumpa
Han har över tyvärr som körhäst lärt sig att gå i passgång vilket han gärna gör när han blir exalterad eller pigg..
Största minuset är dock att det blev en HAN OCH INTE EN HON
+ är fantastiskt lätt riden och mjuk i munnen trots sin storlek (175 cm...) väldigt trevliga gångarter och har mycket lätt för samling. Lite skvättig när man rider ut men går ända fram överallt och är alltid med på galna upptåg.
Suuuuuuper snäll
Häst nr 3)
- att hon har lite klen hals i övrigt är hon väldigt korrekt byggd.
Bra skritt och trav men lite kort "Bambi galopp"
+ Hoppar otroligt väl och är väldigt modig!
Såldes till en satsande familj som yngre då bara precis insutten så visades bara i löshoppning för spekulanterna och hoppade då 140 lätt som en plätt 3e gången hon löshoppades. (Jag hade dock aldrig höjt så mycket om det inte var för att spekulanterna inte insisterade.. Men det är kanske så man som spekulant sållar agnarna från vetet..?)
Hon reds in där i 6 veckor ca innan hon kom tillbaka till mig då det visade sig att hon var dräktig...
Hon fick "absoluta topp betyg som ridhäst" och dom tyckte det var mycket tråkigt att lämna tillbaka henne.
Hon ska nu sättas igång igen efter att ha varit mamma.
Häst nr 4)
Också undan min älsklingshäst
- att den blev en pöjk
Stor men otroligt snygg och välpropertionerlig!
Har väldigt mycket i huvudet så ibland kan "koncentrationen" brista..
Tror ibland att han kan och vet allt själv och tyvärr måste han ibland gå på en nit för att lyssna.
Kunde haft en bättre trav!
+ otroligt välvillig när han väl lyssnar, älskar beröm och att göra rätt. Väldigt modig och ger sig på allt. Har kapacitet, mod och hjärta för större klasser, men tyvärr ligger jag som ryttare efter honom och kan kanske inte alltid ta tillvara på han kapacitet.