NM i Valla

F

fio.

Nu har ryttar och hästförteckningarna kommit upp, det är hur många som helst anmälda. :banana: :bump:

Hoppas det blir fint väder och en bra tävling med framförallt bra underlag detta året.

/fio individuell nordisk mästare 2005 ;)

Sv: NM i Valla

Det blir nog bra, ingen risk att det blir för hårt iallafall.. Hoppas det blir nån shysst ryttarfest också ;)
/ Emma, som hoppas vara bland dom 60 bästa..

Bra för hårt underlag har min häst ganska ont av , iallafall i banhoppningen.

fio/ fortfarande Nordisk mästare 2005

Just nu är det så blött att dom inte kan jobba där, köra traktorn och sånt, så nu får det inte komma mer regn...
/ Emma, nåja, kanske bland dom 50 då..

Åhhh yippie :banana: Min häst tycker väldigt mkt om sådär djupt och blött underlag.

fio/ guldmedaljören

dubbelpostat

Senast ändrad av en moderator:

känns som det är många som skiter i kvalficeringsreglerna....det är ju en del som rider den * klassen som inte ens har startat * tillsammans med sin häst....

Måste man inte ha gjort två kvalificerande resultat i nationell * för att få rida internationell * ???

måste och måste, ryttaren och hästen skall anses kunna klara av det är kraven från FEI, sedan tror jag dom är hårdare på om du skall ut och åka utomlands än om tävlingen är på hemma plan, då vill dom att man skall ha gjort 2 godkända *.
(Men det beror oxå på vad du heter).

fio/ guldmedaljören

rodie du har inte skrivit vilken placeringsposition du har tänkt ha , det är numer ett krav i denna tråden :angel:

Senast ändrad av en moderator:

fio. skrev:
måste och måste, ryttaren och hästen skall anses kunna klara av det är kraven från FEI, sedan tror jag dom är hårdare på om du skall ut och åka utomlands än om tävlingen är på hemma plan, då vill dom att man skall ha gjort 2 godkända *.
(Men det beror oxå på vad du heter).

fio/ guldmedaljören

rodie du har inte skrivit vilken placeringsposition du har tänkt ha , det är numer ett krav i denna tråden :angel:

De får det egna förbundet avgöra, dvs om de är kapabla dvs :D

olgaklara/som skulle varit guldmedaljör men överlåter det till fio pga walk over ;)

Du får inte skriva i tråden för du skall inte va me :devil:

/fio säker guldmedaljör även om fettot hade startat (hästen alltså) :o

Tror att dom börjar med dressyren redan på torsdagen, det var ju många starter, iaf i den *. Är det ingen mer här som ska va med?
/ Emma(vars häst oxå är ett fetto...)

Jag ska ju inte rida, men jobba...sorry fio, jag skriver anda! :devil: Som sagt, lite mjukare an forra arets SM skadar ju inte direkt.

/aicha - vars ryttare sjalvklart tar hem hela alltet, med sin(a) smaaala hast(ar)! :banana: Visserligen flackig, men anda!

(hmm, italienska datorer har inga A, A och O...ni vet med prickar over. Konstigt. :angel: :D )

Har idag satt in min kuse på strikt bantningsprogram.. I det skicket han är nu skulle han nog inte ens orka sig runt dressyren.. :rofl: :angel:

tack... power walk 1,5h/dag och ridning. Och så är det slut med långa dagar i hagen.. Hoppas det hjälper lite åtminstone.

Senast ändrad:

Hille är oxå ett stort fetto just nu, han går ju på bete, eller bete och bete men jag har bytt hage och där är det rätt mkt gräs :crazy:

aicha skrev:
Jag ska ju inte rida, men jobba...sorry fio, jag skriver anda! :devil: Som sagt, lite mjukare an forra arets SM skadar ju inte direkt.

/aicha - vars ryttare sjalvklart tar hem hela alltet, med sin(a) smaaala hast(ar)! :banana: Visserligen flackig, men anda!

(hmm, italienska datorer har inga A, A och O...ni vet med prickar over. Konstigt. :angel: :D )

Aaah men då ses vi ju då äntligen!! Jag har precis färgat håret så du kan inte missa mig, platinablont /gult :eek:

rodie skrev:
känns som det är många som skiter i kvalficeringsreglerna....det är ju en del som rider den * klassen som inte ens har startat * tillsammans med sin häst....

Måste man inte ha gjort två kvalificerande resultat i nationell * för att få rida internationell * ???

men om man startar och placerar sej eller vinner och någon protesterar. Ryker man inte då? :confused:

En fläckig häst :eek:

Sånna finns jue inte :crazy:

olgaklara/ som är eg guldmedljör, och borde få den trots att hon inte deltar som plåster ( :rofl: ) på såren

Fettot går också på gräs nu :eek:

För hon skall bli så smal och fin i Falsterbo (om det nu blir av)

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 120
Senast: Unafraid
·
Anläggning Hej! Jag är ny i denna gruppen och startade kontot för att kunna få frågor besvarade. Jag behöver er andra hästfolks tycken och tänk...
2
Svar
24
· Visningar
2 849
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 831
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka