Ninen Snoffsan har fått bebbar!

T

Tingla

Nu imorse när jag skulle fixa i kaninburarna så såg jag att fröken Snoffs hade blod på kanten av matskålen, släppte ut henne en stund och kikade in under huset och där låg 6-7 st små bebbar! :banana:
Trodde inte att dem skulle komma förräns tidigast om en vecka eftersom det skulle vara två veckor kvar enligt uppfödaren, så dt blev en riktig överraskning :)

Sv: Ninen Snoffsan har fått bebbar!

Mmm det är supermysigt, men har bara tittat in hos dem i lådan lite snabbt för att se att de var okej, såg då 6 st som rörde sig och en som först såg helt livlös ut och var mycket mindre än de andra, tog den och la den riktigt i mitten mellan alla små och la extra mycket päls runt och nu kikade jag in igen och minstingen lever!!! :banana:

Det är så spännande :)

Snoffsan mår bra och allt det griniga är nu helt borta, innan var hon lite bitig ibland men nu klättrar hon upp i mitt knä för att gosa :love:

Senast ändrad av en moderator:

NagelacksBeroende skrev:
ååh, vad kul :)

jag har två veckors kaninbebbar hemma :love:

Ååååh då har dem väl börjat röra sig lite utanför huset?

Längtar dit jag med :)

Berättade för min son nu när han kom hem från skolan och han sa jättebestämt att en utav bebbarna ska heta Bosse!
Å då blir det en Bosse såklart, vet bara inte vem än men det visar sig längre fram.

Tänkte köra film-tema på namnen,
så alla får namn från mer eller mindre kända karaktärer i filmer...

Oj nej, menade inte ute i kylan utan om dem börjat röra sig utanför lådan/huset än?
Mina är nu inne på sin andra dag och ligger just nu som en ormgrop och sprattlar inlindade i massa päls i huset i buren. Men jag längtar tills jag får se dem skutta :love:

Nu ett dygn efter födseln av de sju bebbarna hittade jag återigen blod i buren. Tog upp och undersökte Snoffsan men hon verkade helt okej... verkar till och med må bättre än tidigare. Pigg, glad och gosig.

Nån som vet hur långt efter födseln efterbörd å sånt kan komma? Gissar att det oftast kommer på en gång, men nån som vet om det kan komma så sent som ett dygn senare??

Det är ju trots allt "mina" första kaninbebbar...

Femte dagen.... mamma Snoffs och alla småttingar verkar må utmärkt. De små sprattlar runt för fullt i huset de ligger i, en krälade nyss ut genom fönstret. De har börjat få päls och ser mer och mer ut som kaniner :love: Öronen har växt en del på dessa dagar och de har små små pyttetassar, sååå bedårande.

Ser verkligen framenot att få lära känna dessa skapelser

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 410
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 197
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV