Ni som tävlar!

feliciaalmqvist

Trådstartare
Hej! Vad tävlar ni i? Vilken ras har ni som ni tävlar med? :) Älskar hundar och vill föda upp och tävla med hundar när jag blir äldre! :)

Sv: Ni som tävlar!

Jag har 2 st dvärgpinscherhanar. Den gamle är 12 år nu och hans son är 3½ år. Jag har haft fler dvärgpinschrar tidigare och en av dem blev SLCH.

Jag ställer ut båda.
Båda tränar viltspår, den gamle klarade anlagsprovet i somras.
Jag tävlar rallylydnad med båda, den yngste har klarat 2 tävlingar med godkänt resultat (84 p och 75 p). Den gamle har varit väldigt nära att klara det, men han blir lite virrig på nya ställen speciellt om det är någon löptik.
Den yngste har jag provat att tävla lydnadsklass 1 med ett par gånger, vi har än så länge fått 2 st 3:e pris.

Sv: Ni som tävlar!

Vi har en rottweiler. Hennes husse har henne som patrullhund i försvarsmakten, man kan ju även tävla i bevakning men tyvärr är det ont om såna tävlingar på rimligt avstånd från oss.
Jag tävlar rallylydnad och vi är uppflyttade till fortsättningsklass. Ställer även ut och där har hon titeln Svensk utställningschampion.

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka