K
kalamare
Jag har ett sto som betäcktes i somras. Det blev lite en panikgrej. Hästen blev sparkad illa och fick en skada som skulle ta lång tid att läka ut. Var dock i stort sett haltfri omgående. Jag betäckte ändå och resonerade så att stoet har bra meriter och jag hade ändå tänkt betäcka senare när hon kommit lite längre i karriären. Hästen skulle också få läka ut sin skada i lugn och ro. Skadan skulle vara läkt innan hon blev tung. Hästen betäcktes sent på säsongen och allt var bra med henne enl stuteri vet. Sperman var dock av dålig kvalitet tyckte stuteri personalen. Hästen kollades på 17 e dygnet och konstaterades inte dräktig. Nu 4 månader senare har hästen ändrat sig totalt i temperamentet. Från att alltid ha varit pigg och alert på gränsen till för mycket till loj och slö. Har haft henne sedan hon var föl, så här loj har hon inte varit någon gång, endast vid 40 graders feber. Det är bara det att jag hittar inget fel på henne, är blank och fin i pälsen och i gott hull. Är i slutet av sin konvalescens och allt verkar bra, förutom att hon är så fruktansvärt trött. Lägger sig och vilar en stund när hon kommer in från hagen på kvällen. Nu har det slagit mig, kan hon vara dräktig ändå. Någon som har erfarenhet av liknande som kan tipsa mig. Är det läge att åka med henne och kolla?