ni som har problem med täckesskav

Förra vintern grunnade jag lite över detta fenomen och kom fram till slutsatsen att hon slipper bogskav eftersom hon är så bred över bringan! Täckena ligger ju stilla där och gnids inte fram och tillbaks som de gör på hästar som är smalare.
Håller min teori? :D
Har en bringbred häst och bogarna är helt skavfria, men däremot så har han skav vid skänkel läget.... :confused:

Immer

kan nog stämma, min arab är väldigt tunn över bringan och nästan alla täcken som passar henne iryggen (135cm) sitter alldeles för lågt och för löst i bogen :(

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 424
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: skogaliten
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka