ni som har ponnys f.03

orion_x

Trådstartare
Hur långt har ni kommit i träningen? Jag och Lillan har ju varit ute och gått en del lite till och från, men nu har han bara drällt i hagen mest hela hösten och vintern. Men sen nu har vi tömkört några gånger och igår var första gången jag gav mig iväg själv. Tog lite tid innan hon fattade vad hon skulle göra, men sen gick det av bara farten :) . Travade på hemvägen med och jikla vad hon låg på :rofl: . Även haft henne i vagn två gånger och det brydde hon sig inte ett dugg om.

Någon mer som kommit igång och börjat ta tag i sina ponnys?

Sv: ni som har ponnys f.03

Ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag inte att det finns någon anledning att man ska ha hunnit särskilt mycket längre än "leda i grimma och grimskaft" med nyblivna 2-åriga ponnyer. Jag har tömkört mina några gånger på sommarhalvåret som 2-åringar och satt dem i vagn under vintern därefter, DET tycker jag räcker utmärkt för dem.
(i år har jag ingen 2-åring dock)

Jag har en 2-åring i år. Hon är i princip inkörd men jobbas inte hårt. Ifjol hade vi två 2-åringar och de kördes in under sensommar/höst.

Jag gör inte heller så mycket med mina 2 åringar men de bllir ju ofta vana vid att hanteras och åka transport i allafáll då de oftast är visade någongång på utställning i allafall, sen om jag har tid så kan jag böraj med lite lätt tömkörning sen sommar och få på vagn annars så får det vänt till dec jan

Vi försöker sätta vagn på våra travponnysar på hösten när de är ett och sedan får de vila under vintern, för att sedan köras två gånger i veckan under våren. Sedan vila under sommaren och på hösten körs de igen två gånger i veckan och försöker få med dem under någon tävlingsdag så de får kolla och vänja sig hur det är.

Om man kör in de tidigare slipper man ofta många konflikter som annars kan uppstå.

//Olivia

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 565
Senast: Freazer
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 948
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 367
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 168
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd