mackan
Trådstartare
Är det bara jag som är hönsmamma och har svårt att föreställa mig hur jag nånsin ska kunna låna ut min häst och vara en vettig häst ägare som inte lägger sig i för mycket samt litar på medryttaren. Har hittills hand om min grabb helt själv och har nog tänkt ha det ett något år till framöver då han fortfarande e unghäst. Men inser ju att så småningom skulle det vara en oerhörd hjälp att bli avlastad samtidigt som hästen ändå hålls igång osv. Men mitt problem är att jag oroar mig så mycket - vet inte hur jag ska coola ner mig tillräckligt för att inte oroa mig att saker ska hända när medryttaren är ute med min häst osv. Min grabb är somsagt en unghäst med bestämda åsikter, skulle aldrig funka med någon som var det minsta osäker/rädd. Men hur försäkrar man sig om att man har rätt person osv? Ni som lånar ut era hästar, hur kom ni fram till beslutet och hur bar ni er åt för att som sagt lita på era medryttare och låta dem sköta sig själva med er häst? OBS! bara för att understryka så är det så att jag helt klart med förnuftet vet att det finns massor med folk som är lika kapabla att rida min häst som jag själv- det är inte det, utan bara det att jag ÄNDÅ oroar mig att något ska hända honom osv. Hur kommer man tillrätta med sånt här - några tips? tack!