Ni som har häst vad jobbar ni med och hur mycket per dag?

Sv: Ni som har häst vad jobbar ni med och hur mycket per dag?

Jag jobbar som personlig assistent nattetid 21:00-7:00
Tiderna jag åker till stallet varierar beroende på fodringar etc. Tex om jag har en morgonfodring åker jag till stallet direkt efter jobbet och fodrar, rider, etc.

Jobbar som ekonom 8-17 mån- fre. Är i stallet mellan 19-21 ungefär.

tjänar rätt genomsnittligt.

Jag jobbar som prsonlig assistent och jobbar antingen dagen(9-16) eller kvällen (16-22.30). Jobbar jag dagen så är jag oftast i stallet mellen 5 och halv 6 på kvällen. Måste hem och gå ut med hunden innan, om han inte följer med mig till stallet:)
Jobbar jag kvällen så brukar jag rida på morgonen lr fm.

Har utbetalt runt 14000/ mån.

vilken intressant tråd :)

jag har precis börjat rida igen (som medryttare) efter typ 12 års uppehåll o är helt fascinerad över hur folk har tid att ha häst!
skulle gärna ha det nån gång i framtiden men förstår inte riktigt hur det skulle gå ihop. just nu är gör jag min avlutande praktik på apoteket (blir leg. apotekare i feb) o det är super för jag kan lägga mitt eget schema rätt mkt o har 10 % lästid, men så fort man får ett riktigt jobb lär man ju inte ha sån lyx. "min" häst bor ca 10 km från mig jag kan cykla om det är fint väder men är ofta lat o tar tåget (som ofta går 1 g/h rätt drygt). En bil vore inte helt fel!

jag jobbar på kontor 8 timmar om dagen, fyra dagar i veckan.

Åker till stallet ca kl 5 på morgonen för att fodra och släppa ut hästarna. Åker direkt till stallet efter jobbet och är hemma mellan kl 20-22 beroende på vad man gör i stallet och hur mycket man hinner rida.

*knapplån*

Jag jobbar som tågmästare på SJ och jobbar ca 38 timmar i veckan, men är borta kanske 50 timmar eftersom vi sover borta och har raster på annan station. Har dock inga fasta arbetstider, då de varierar runt hela dygnet varje dag. Tjänar ca 22 000:- innan skatt, bor på egen gård ca 5 minuter från jobbet.

Jag och min man samt min mamma hjälps åt med in och utsläpp, så jag försöker att rida lite närsom helst då jag är hemma. Har kraftigt bete i hagen (2 hektar till min stora + shettis), och vintertid har vi hösilage. Jag har även en medryttare som kommer 3 dgr i veckan.

Vilken intressant tråd :)

Jag är personlig assistent, jobbar ca 2 mil hemifrån och 2 mil från stallet (men bara 4 km från nya stallet! :D).

Jobbar varannan helg och har rullande schema: tiderna är 08.00 - 12.00, 14.00 - 20.00 eller 22.00 - 06.00. Helt okey tider :smirk: Är i stallet på morgonen (vid 9-tiden) om jag jobbar kvällen eller natten, annars blir det på eftermiddan nångång.

Jag sköter allt pappersabete i vårt familjeföretag. Detta gör jag hemifrån så jag har i princip fria tider bara det som ska bli gjort blir gjort. Har egen gård med 10 hästar varav 3 inack. och jag sköter allt utom mockning. Var och en mockar åt sin häst. Har tre barn som alla rider och ska skjutsas till olika träningar/tävlingar. De sköter, mockar och gör i ordning mat till sina hästar och jag till mina.
Detta hade varit ohållbart med ett jobb med fasta tider.
Jag lägger nog minst en heltid i veckan i stallet i alla fall, vågar inte räkna.:crazy:

Jag jobbar som terminalsarbetare....

Börjar klockan 15.00 och slutar egentligen 19.00, men oftast drar det ut till 19.30-20.00

Så jag har hela morgonen/förmiddagen på mej att åka till pållarna, dom dagar jag och min sambo kan åka ihop (han jobbar på bemanningsföretag så ibland e vi på samma ställe) så åker jag inte hemifrån förrens kl. 14.30....annars 13.30 (tåg)....

Blir smidigt i vinter då jag rider när det är ljust och jobbar när det är mörkt....:D

Jag jobbar på som Biomedicinsk analytiker. Arbetstiderna är 07:30-17:00 med var 3:e fredag ledig och var 3:e fredag till 14:30. Vanligtvis brukar jag åka direkt ut till stallet och jag blir väl där fram till kl 20 nångång.

Jobbar halvtid (mån, tis + några timmar städ onsdag) inom familjens livsmedelsföretag. Får ut ca.6.700:- per månad.
Utöver det så jobbar jag hemma på den egna bilfirman. Men har inte börjat plocka ut lön ännu.
Åsnorna har jag här hemma på gården och ons-sön så motioneras och tränas de. mån, tis så sköter jag bara om dem. Oftast går jag ut i stallet på förmiddagen och mockar och släpper ut. Sedan motionerar jag dem efter 19.00 på kvällarna då lilla tösen gått och lagt sig. Då brukar femåringen vara med ut och köra.

Jobbar när det behövs. Har ca 15-18.000;- efter skatt (bemanningsföretag)

Är hos hästarna vid kl 8 för fodring och utsläpp, äter vid 17-18 och är sen i stallet till ca 23

En reflektion är att inte sa manga har akademiska yrken...? Manga egna företagare, det är bra!!

själv är jag hemmafru :o...Jag är civilekonom men det har jag tröttnat pa. Försöker nu lista ut vad jag vill göra när jag tröttnat pa hemmafru livet :D

Vi är 2 tjejer och 16 killar, helt perfekt fördelning :D

Min månadslön ligger på 21.345:-, full betald ca 2.000:- till. Ingångslönen är någostans på 19.000:- (alla siffror före skatt då skatten skiljer sig vart i landet man bor)

vad jobbar du med när ni har en sån könsförelning?

Jag jobbar heltid på kontor mellan 08 - 17.
Är i stallet mellan 19-22 :D

Gud vad roligt att veta vad folk som gillar hästar arbetar med......
ni jobbar ju med allt mellan himmel och jord.

själv är jag sjuksköterska 60% min man tandläkare 3 dagar i veckan resten av tiden är endast barnen och hästarna...vilket härligt liv, tänk er 40% plus 4dagars häst terapi, kan inte bli bättre. jag är inbiten malmö-bo och bott på landet med hästar nu i 6år. aldrig malmö igen och jag älskar bonde livet. satt på min första häst när jag var 11år och inte varit "hästflicka", men har nu gård med egen mark och massa hästar, dvs avels företag. för att hinna med rider jag inte så ofta utan det blir körning och släde så man kan umgås hela familjen...
Hade min malmö syster här idag och hon tyckte det luktade illa i det gamla grisa stallet. gud vad jag skrattade....

Står i mitt första inlägg i tråden, slaktare, det du citerade var en svar på om jag var tjej eller kille ;)

förlåt, det såg jag inte, gjorde en snabbläsning....

Nyfiken fråga... Vill se om folk har toppjobb eller vanliga.. Berätta gärna vad yrket innebär osv och vilka arbetstider ni har samt när ni åker till stallet... :bump:

Arbetar som kurator på stort sjukhus,tränar hästarna på kvällar och tävlar på helger efter förmåga med familjeaspekter;)
Tjänar rimligt och älskar mitt arbete!

Jag är speciallärare i åk 1-6. Jobbar 8- 13.30, tisdagar 15.15 och fredagar 12.30. Sen måste jag ju planera mina lektioner men det kan jag göra på kvällen om jag vill... Så ibland far jag till stallet direkt efter jobbet och sen igen när jag tar in dom, och ibland åker jag enbart på kvällen när dom ändå ska in, det beror på om jag ska rida, vilken årstid det är osv.

Har 4 minuters bilfärd till jobbet, och därifrån 5 min till hästarna... Hästarna står i eget stall i svärfars ladugård, så han morgonfodrar när han går och mjölkar och släpper ut dom när han är klar. Han fodrar också på dagen när gräset inte räcker till. Jag sköter mockning, insläpp och allt annat. Det är en stor trygghet att han är hemma hela dagarna ifall det är nåt speciellt. Dessutom odlar han allt hö och havre vi behöver, och halm förståss! Vi delar på sågspån för det behöver han också till korna.

På det här viset blir det inte speciellt betungande att ha häst, varken tidsmässigt eller ekonomiskt! Dessutom ställer sambon upp och mockar/tar in nån gång om det behövs. Jag tycker jag har lyx! :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka