Ni som har häst vad jobbar ni med och hur mycket per dag?

Sv: Ni som har häst vad jobbar ni med och hur mycket per dag?

jag jobbar i fabrik 7-16 i normala fall. (sjukskriven och jobbar nu 75%)

har två barn och jag har en häst och min dotter har en häst hon med.

går till stallet när jag fixat käk och ätit. Har stallet här hemma, så det är ju flexibelt.
rider kanske ca 4 dagar/vecka i normala fall. två dagar i veckorna och sen på lördan och söndagen då man är ledig

jag jobbar inom industri och jobbar de vanliga 7-16 tiderna funkar jätte bra..
drar ut till pållen direkt (oftast) så är jag hemma vid 18-19.. :)

Jobbar i matvarubutik..Börjar oftast vid 7-8 och slutar någon gång mellan 15-16,30.. Brukar kravla mig upp ur sängen samtidigt som tuppen gal. Mockar stallet och släpper ut hästarna. Rider gör jag om jag hinner på morgonen, annars blir det på eftermiddagen...:rofl:

Jag pluggar biologi ohc kemi på förmiddagarna måndag - torsdag. Jobbar andraskift (14-23) på tisdag - torsdag, på en plastfabrik där vi gör såna där cap-lock till tex mjölkpaket, snuslock, skruvlock av olika modeller och lite andra sorters lock.
Till stallet tar jag en snabbrunda på middagen de dagarna jag jobbar, en sväng på måndagseftermiddagen. Sen hänger jag där och pysslar med hästen, rider/kör långrundor, städar stallet och sitter på en stubbe antingen i hagen eller ute i skogen (med en fet ponny i släptåg) i princip hela fredag - söndag ;)

Får se hur länge jag orkar leva så.

jag jobbar som bussförare. tiderna är mycket varierande. tidigaste passet börjar 04:44 och slutar 11:38. senaste passet börjar 20:16 och slutar 29:00.
vi har även hemska pass som till exempel 05:52-18:30 eller lätta pass som 05:15-08:07.
som ni förstår så är man i stallet när det finns tid, hemska dagar är det bara att åka direkt dit.

Jobbar som journalist, har flextider. Börjar vanligtvis 9.30 och jobbar till 17.30. När jag tränar hästarna aktivt jobbar jag senare två dgr/vecka till 19-20 och går tidigare dagen därpå. På det sättet rider jag 4 dagar i veckan (är delägare i två hästar). Eftersom jag i höst har egen ridbana :bump: blir det lättare att träna under den mörka årstiden. Då rider jag fyra dagar/v och löshoppar/tömkör/longerar två dagar/v.

Efter skatt brukar jag få ut cirka 20 000 kronor.

jag jobbar som bussförare. tiderna är mycket varierande. tidigaste passet börjar 04:44 och slutar 11:38. senaste passet börjar 20:16 och slutar 29:00.
vi har även hemska pass som till exempel 05:52-18:30 eller lätta pass som 05:15-08:07.
som ni förstår så är man i stallet när det finns tid, hemska dagar är det bara att åka direkt dit.

29.00 ? Vad har du för lyxigt dygn som har fem extra timmar? :D

hm.. hur har alla ordnat med hästarnas lunch eller måste dom ha det?

Är socionom och arbetar på en socialförvaltning.

Arbetstiderna är:
Måndag 8-18
Tisdag-torsdag 7.45-17
Fredag 8-14 (om arbetet tillåter det)

Har flextid, friskvård och möjlighet att lägga personligt schema. Något som kommer att utnyttjas när det blir klart med rutiner i stallet.

Har bara haft hästen där under sommaren, då har hon gått ute dygnet runt och jag har åkt ut efter jobbet. Vet ännu inte hur det kommer att se ut i höst men troligen ordnar någon annan utsläppet på morgonen och jag åker ut och mockar och rider efter jobbet vid 18 tiden. Än så länge finns det bete i hagen för henne att pyssla med under dagen. Senare kommer de att ha fri tilgång till ensilage i hagen.

oj förlåt menar 05:00. vi är lite udda och skriver så för att betona att det ska ingå i samma pass.

hm.. hur har alla ordnat med hästarnas lunch eller måste dom ha det?

Jag sköter inte hästarnas skötsel på morgnar och luncher, utan det gör min mor, som också äger hästarna.

Fri tillgång alternativt automatisk grindöppnare är vad jag använt mig av.

Instämmer. Varför slita ut sig och stressa sönder sig när man inte behöver. Båda dessa alternativ är riktigt bra och känns självklara för att folk ska orka ha häst. En grindöppnare är värt varenda krona. Jag lovar.

Jobbar inom Posten produktion. Sveriges sämst betalda jobb :smirk: Lönen är precis så jag klarar hästar, hyra och övriga utgifter. Vissa månader kan jag dock lägga undan pengar.

Jobbar två-skift. Antingen 6-14.30 eller 14.30-23. Hatar det, är konstant trött. Antingen måste jag gå och lägga mig tidigt för att orka upp och jobba, eller kliva upp tidigt för att hinna med hästar och vardags göromål. Jag har en skada i hälsenan så jag jobbar bara 80% så jag har en del lediga dagar.

Jag har två hästar. En häst äldre dam som tränas och tävlas i hoppning och en 3-åring som håller på att ridas in. Unghästen går på lösdrift med en annan unghäst. Jag brukar ta dem varannan dag. Mån, ons, fre, lör och söndag rider jag damen och tis, tors, lör och söndag aktiverar/tränar jag unghästen. Naturligtvis mockar jag varje dag till damen!

Jag har inte så mycket tid för socialt liv, men jag har förstående vänner, eller vänner som är i stallet.

Mvh Jordgubba

Senast ändrad av en moderator:

Jobbar son innesäljare vanliga kontorstider. Har hästen hemma och
kan gå ut när jag vill. Oftast blir det vid 18-tiden.

Jag är sjuksköterska på sjukhus, jobbar 7-16 14-22 eller 21.30 - 07.15 och även vissa helger. Behöver kanske inte beskriva vad det innebär. Lägger iaf mitt schema själv ( i princip).

Om jag jobbar kväll tar jag stallet på förmiddagen/morgonen och annars på eftermiddagen.. vid 4-5 brukar jag åka ut vanligtvis!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka