Ni som har häst vad jobbar ni med och hur mycket per dag?

Sv: Ni som har häst vad jobbar ni med och hur mycket per dag?

Jobbar som Elevassistent på en skola. Min arbetstid går efter "mina" barns schema - för det mesta mellan kl 8 och 13.30-14.

Under vardagarna åker vi till stallet vid 18-tiden för då har dottern hunnit hem från sin skola och vi har hunnit äta i lugn och ro. På helgerna kan det bli när som helst, ibland jättetidigt och ibland lite senare.

Jag tycker själv att mina arbetstider är perfekta när man har häst. Man hinner handla i lugn och ro, ta igen sig ett tag och äta innan man sticker iväg. Jag gillar inte att stressa! :)

Gymnasielärare och egen företagare.

Jag har ibland riktigt bra schema och kan rida dagtid. För ett tag sen stod jag med tre hästar i tävlingskondition, men det höll inte i längden. Nu har jag en egen samt två andra i träning.

Nu har jag ett sämre schema och är i stallet senare än vanligt. Brukar kunna vara klar från stallet och hemma vid sju-tiden nu. Ibland har jag varit i stallet och fixat lite om jag haft glapp under dagen!

Jobbar som slaktare, vilket innebär att jag slaktar grisar, får och nötboskap om dagarna (Tar vid efter avblodningen och avslutar innan de kyls ner innan de styckas)

Mån + Ons 7:30-17
Tis + Tors 7:30-16:30
Fre 7:30-15:10

Brukar sen räkna ca 1 timme innan jag är hemma, duscha, byta om, ev. handla/tanka. Sen lagas det mat och jag äter middag sen åker jag till stallet, är där mellan ca 19-22.

Har medryttare på måndagar och torsdagar, hästen vilar på onsdagar.

Jag har arbetat som egen företagaren i två års tid. Jobbar 6-7 dagar i veckan och är ofta bunden till gården mellan 7:00 - 22:00 varje dag. Har drivit hundpensionat.

Lägger ned verksamheten nu i Oktober eftersom det helt enkelt tar för mycket tid. Kommer då arbeta i garderob på egenvalda arbetstider samt ev. regga uppfödningen som företag och plugga vid sidan om.

Jag jobbar som vanlig kassörska på hemköp:cry: hatar det, men det gör att jag kan ha min pålle iaf:) jobbar nästan heltid. tjänar ca 9500kr efter skatt, bor i lägenhet ihop med pojkvännen så det är knapert med pengarna men det går precis:)

Jag jobbar på ett äldreboende med städning,trivs kanon!
Mina arbetstider är 05.30-14.00,kan börja kl 06.00 om jag vill,men är morgonpigg!
Hem och äter något,tar stallet,ibland
kanske handlar och fixar mat,drar dammsugaren först,sen till stallet!
Oftast i stallet runt 16tiden!
Skönt med lugna kvällar när man går upp tidigt,lägger mig vid 22tiden,går upp 04.30!

Nyfiken fråga... Vill se om folk har toppjobb eller vanliga.. Berätta gärna vad yrket innebär osv och vilka arbetstider ni har samt när ni åker till stallet... :bump:

Hej jag jobbar som Undersköterska 60% 2-3 dagar i veckan ,har väldigt olika turer från dag till dag
06:45-14:00 åker till stallet vid 15.00
16:00-21:00
Helger var tredje
ex 6:45-14:00-7:15-21:15
07:00-17:15

ca 9000kr efter skatt

Jag jobbar som personlig assistent. Så det är både dag tur kväll och helger jag jobbar. Och varje pass är 7 timmar långt.

Så då kan jag vara i stallet både fm och em beroende på vilken tid jag börjar. Och de är skönt. speciellt på vintern när det blir mörkt så tidigt.

Jobbar på Schenker Privpak som paketsorterare, vi sorterar postorderpaket.
Jobbar från 07.00-13.00 med en halvtimmes frukost. Har tyvärr inte ut mer än ca 11.500 eft. skatt. Men har däremot halva dagen att vara i stallet och sånt, har hästarna hemma men brukar gå ut efter jag har ätit lite lunch.

..........................

Senast ändrad:

Undersköterska inom äldreomsorgen på demensavdelning 90%.
Går på 6 veckors schema dag, kväll och helg (3 helger på 6 veckor)
Tiderna varierar :
7-12 , 7-14 eller 7 -16 vardagar
16-21 , 14-20, 14-21, 12-20, 12-21 vardagar
Helgerna är det 7-16, 12 -21 eller delad tur 7-21 med 4 timmars rast.

Så både fm och em befinner jag mig i stallet beroende på arbetstid.

Vi är 2 tjejer och 16 killar, helt perfekt fördelning :D

Min månadslön ligger på 21.345:-, full betald ca 2.000:- till. Ingångslönen är någostans på 19.000:- (alla siffror före skatt då skatten skiljer sig vart i landet man bor)

Senast ändrad:

Jag jobbar som ansvarig för faktureringsavdelningen på ett stort företag inom säkerhetsbranchen :)

Jag jobbar mellan 7-16, och har hästarna i stallet på gården där vi bor.

Brukar gå ner direkt när jag kommer hem från jobbet och mocka och släppa in och sen går jag upp igen och käkar och sen går jag ner och rider, eller myser i stallet om han ska vila...

Jag jobbar för tillfället som timvikarie inom hemtjänsten så antalet dagar/vecka varierar, likaså lönen. Tjänar 93,94:- i timmen + semester ersättning. Arbetstiderna är antingen 07.15-13.00, 16.00-22.00 eller 07.15-16.15. Det händer att jag jobbar 07.15-14.30 också men det är mkt sällan. Det är inet ofta jag slutar 16.15 heller, oftast jobbar jag till 13.00. Blir en del helger men hittills förvånansvärt lite. Man får planera in tävlingar och liknande efter jobbet. Ibland blir man ju inringd också men ringer dom på morgonen och jag ska iväg på tävling så kan man ju säga nej, bara det inte blir för ofta. Arbetstiderna är jättebra, har alltid tid för hästen och hinner dessutom mocka hos min tränare 2 dagar i veckan. Varierar när jag är i stallet beroende på arbetstider, har stallet hemma så det är bara att gå ut när man har lust...

Jag jobbar som resurs/förskollärare i en grupp barn på 4-5 år. Arbetstiderna ligger mellan 8.30 till 15.30 ungefär. Trivs jättebra med jobbet och hade turen att få extra vik på min avdelning förutom den resurstjänst jag har så nu är jag uppe i nästan 90 %.

Min foderhäst står på lösdrift en kvarts cykeltur uppför backarna, vilket gör mig lite mera obunden samt att jag har en duktig medryttare 2-3 dagar i veckan. Åker oftast upp till stallet direkt efter jobbet så då kan jag vara där vid halv fem, o på helgerna blir det oftast förmiddagsridning då man vill hitta på nåt på kvällen.

jag jobbar på en livsmedelsfabrik mellan 6,30 -15,30

jag har stallet på väg till jobbet
jag brukar åka till stallet innan jag börjar jobba släpper ut hästarna och mockar om jag orkar, efter jobbet åker jag tillbacka till stallet och rider och gör färdigt i stallet brukar vara färdig i stallet vid 18,30

Jag jobbar som administratör inom kommunal verksamhet, sambon egen företagare. Mina tider är 7,45-17,00 sambon jobbar jämt (arbetsvecka på 80 timmar är vanligast). Vi har 6 hästar och försöker dela utsläpp, insläpp och utfodring efter vem som har mest att göra just då. Oftast är fördelningen att sambon släpper ut på morgonen och ger morgonmål. Jag mockar och släpper in samt kvällsutfodrar. Någon kväll i veckan tar han kvällen också, det är lyx! Jag har två barn 17 och 20 år gamla som trots att dom är helt ointresserade av hästarna hjälper till ibland när det kör ihop sig.

Jobbar på industri, 2-skift. Dagveckan jobbar jag mellan 6-14.30 e i stallet mellan 15.30-16.00, oftast hemma till kl 18 igen. Kvällsveckan jobbar jag mellan 14.15-23.45. Vill va i stallet vid 10 å hellst hemma innan kl 12 så jag kanske hinner träna lite å gå en runda med vovven innan jobbet.

Jobbar som personlig tränare och kostrådgivare. Styr egna arbetstiderna ganska mkt men får ju givetvis anpassa mkt efter mina kunder också. Jobbar i regel mellan ca 06.00-15/16.00 alt 12.00-22.00 mån-fre. Jobbar bara två timmar varannan lördag och ledig varannan lördag samt varje söndag. Tränar i regel mellan kunder så det är gjort. Stallet efter jobbet om jag slutar 15-16 och innan om jag börjar 12. Väldigt stressigt blir det trots allt när man bor i sthlm och avstånden långa. Men det fungerar.

Jag jobbar på granngården , mellan 08 - 17.
Går upp vid 4 på morgonen, fodrar hästarna vid 5 och mockar och tar ut och sen åker jag hem vid lunch och fodrar och sen tas hästarn in ut av mamma så när jag jobbat klart åker jag hem, byter om och sen stallet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka