Ni som har häst i Sthlmsområdet, var ligger er smärtgräns vid stallhyra?

Sv: Ni som har häst i Sthlmsområdet, var ligger er smärtgräns vid stallhyra?

Charlotta skrev:
Nej, tvärtom så har skattebetalarna tjänat på affären. De nuvarande hyresgästerna betalar betydligt mer i hyra än de gamla.
Hur får då de nuvarande arrendatorerna allting att gå ihop med 2000 kr lägre stallhyra? Och om de får det - hur motiverar man då den högre originalhyran?

Och jag kan inte tycka det är mer än rätt att ett privat bolag har högre arrende än en förening.

Hur får då de nuvarande arrendatorerna allting att gå ihop med 2000 kr lägre stallhyra? Och om de får det - hur motiverar man då den högre originalhyran?
Man har minskat på antalet ridskolehästar och utökat privathästantalet till 29st.
Stallhyra med fullservice (förutom mockning som man tog bort som tilläggstjänst) dvs, in-uttag, täckesbyte, krafft/havre, blir 5400 kr.

Och jag kan inte tycka det är mer än rätt att ett privat bolag har högre arrende än en förening.
Har jag påstått något annat?

Jag tycker också att den affären skötts oerhört dåligt, det är därför jag hållit koll på annonserna.

Det viktigaste är att du är nöjd och inte känner dig lurad :)

Alldeles rätt, Görel :D . Bara man är nöjd och glad, villket jag är :banana:

Jag har ett litet inackorderingsstall ca 3 mil s om Stlm och jag har enbart helinackordering med full skötsel. Här ingår hö havre betfor och mineraler. Halm att strö med. Mockning. In och utsläpp, täcke på och av. Utfodring görs 3 ggr/dag. Tja, allt så att ägaren inte ska behöva komma till stallet om det inte går. Jag ser till att hästarna mår bra och får sitt! Vi har en ridplan och stora hagar(3ha) och nära till ridhus (faktiskt 2 st) där man får köpa abbonemang. För detta tar jag 3000:-/mån och det tycker jag är rimligt. Kanske lite billigt men i gengäld kan jag få hjälp av hyresgästerna om jag någongång behöver det. Vi har det trevligt tillsammans och stämningen är god! :banana:

Gott nytt år på er alla!!!

Det jag har råd med är min smärtgräns och just nu betalar jag 1700kr.

Har tillgång till två sådana dyrare anläggningars ridhus och banor iaf :)

Det beror alltså helt på mina ekonomiska förutsättningar, jag är uppvuxen medveten om att det är snordyrt att ha häst.

Men visst är vi väl grannar nu ju?? Då måste vi ju rida ut ngn dag!!

Absolut! Jag hittar ju dessutom dåligt på "den" sidan vägen så sällskap är jättevälkommet! :bow:

Bra då ska vi bestämma någon dag :) Ponnyn måste gå sist eller bredvid bara, hon kan vara lite hmm sparkig... Typ ponnykärring.

var? låter toppen! PM.a mig gärna

Jag betalar 4.200:- i ett nybyggt stort stall på Mälaröarna utanför Sthlm. Då ingår allt, dvs foder, strö, in- och utsläpp, täcke på och av osv. Ridbana med hyttsten och ridhus 20x60 med perfekt underlag. Tillgång till tränare och inte minst suveränt duktig och pålitlig personal! Detta pris är egentligen över min smärtgräns, men jag trollar ihop ekonomin för att jag är nöjd med anläggningen och för att hästen trivs så bra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Det är så att jag eventuellt ska skaffa min första egna häst och har en fråga om stallplats och tänkte fråga er om vad ni anser om...
Svar
18
· Visningar
2 391
Anläggning Stall 1: central anläggning med ridhus och ridbana men ganska dåliga uterittsmöjligheter (får rida ca 10-15 min genom villaområde för...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: Lutan
·
Anläggning Frågan gäller som rubriken lyder: Hur mycket mer är det värt att betala i stallhyra för att ha ridhus på gården? För ca 10 år fanns...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 771
Senast: mackan
·
Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 613
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar