Ni som håller på med selar...

Sv: Ni som håller på med selar...

Har precis gått igenom o putsat upp en lokséle jag köpte på loppis i förra veckan(150kr). Borsta bort en del rost o körde svinto på järnet o sen torka o sen hammarlack. Lokorna är jättefina, draglädret ók,däckeln skulle ev behövas stoppas om, Remmarna i däckeln har några sprickor men ser faktiskt ok ut. bukgjorden är fin. Svanskappan är i ngt sämre skick en bit har gått av av svanspännet men är funktionsduglig.. Passade inget vidare på våra fjord va ngt för små lokor.

orkar inte skapa en ny tråd så skriver allt ja undrar här..

så jag undrar:
Hur mäter man lokorna, ända nerifrån o allra högst upp eller bara till spännet? tänkte kanske sälja selen biligt o vill ju då kunna ange tummen...

Om jag lägger ut den på nät autktion kan 300 kr va ett ok utgångspris? det är en vänster par sele.Med snygga dekorationer i lädret, dock är alla beslag i järn förutom stångkoppeldelen som är mässing..

I lokan sitter ju läderremmen som ska gå till stången kvar, kan man montera bort den på ett snyggt sätt för o använda selen till enbet? Lädret sitter ju i ett klumpigt beslag i lokan, borde ju bli ett hål i lokan om man tar bort det men det kanske går att spakla igen?

Har förövrigt 5-10 selar till men de har pappa köpt o vill att de ska hänga 50 år till,,,öh.Han tror de ökar i värde typ, ja har iaf vart shyst o lagt ner timtals arbete åt upputsning av dem..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen
  • Utbilda själv
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar

Tillbaka