Ni som ger Acana torrfoder

canine

Trådstartare
Jag har testat en del olika foder på min hund och har blivit lite förtjust i Acana. Dock så är deras anvisningar för hur mycket hunden ska ha rena latinet och jag undrar om jag mätt rätt. Mest pga att hon verkar så hungrig fast att hon fått foder och jag tycker själv det verkar lite lite.

Jag tänkte därför se hur mycket ni ger som har samma foder, skriv gärna vikt och storlek på hunden med. Min väger 9 kg och växer fortfarande lite (9 månader gammal). Någon som har en aning om hur mycket hon bör äta då?

I övrigt anser ni Acana som ett bra foder jämfört med andra torrfoder?

Vilken sort galler det?
Jag ger min Ranchland ca 2 - 2 1/2 cup per dag (ca 4 - 5 dl) Han ar tre och ett halvt, vager ca 36 kg och ar av den lattfodda sorten.
Medelmattig motion, inte soffpotatis men inget extremt.

Helt ärligt så tror jag aldrig jag läst foderanvisningarna som finns på påsen utan har utgått från samma mängd som jag "alltid" har gett, även av nya fodermärken. Har jag tyckt att hunden fått för mycket hull har jag minskat givan och har jag tyckt att hunden verkat hungrig eller tunnat ur har jag gett mer. Gav Acana Lamb & Okanagan Apple ett tag och då fick mina hundar 1 dl var två gånger om dagen, de väger mellan 6-8 kilo, runt 30 cm i mankhöjd och får normal motion.

Jag har testat en del olika foder på min hund och har blivit lite förtjust i Acana. Dock så är deras anvisningar för hur mycket hunden ska ha rena latinet och jag undrar om jag mätt rätt. Mest pga att hon verkar så hungrig fast att hon fått foder och jag tycker själv det verkar lite lite.

Jag tänkte därför se hur mycket ni ger som har samma foder, skriv gärna vikt och storlek på hunden med. Min väger 9 kg och växer fortfarande lite (9 månader gammal). Någon som har en aning om hur mycket hon bör äta då?

Jag ger mina Acana och de har fått lite olika sorter inom märket. Jag tycker att det är ett väldigt bra torrfoder, annars hade jag inte gett dem det. De mår bra, håller sig i bra hull, orkar det som de ska orka, mår gött och gillar uppenbarligen maten.

Jag har aldrig brytt mig om vad som står på påsen, men mina hundar väger 10 kilo sammanlagt och delar på ungefär 4 dl om dagen. Typ. De har fri tillgång och äter när och som de vill men jag brukar bara behöva fylla på matskålarna en gång om dagen :)

Jag tycker att Acana är helt okej. Jag brukar ha en liten säck hemma och ge när jag har glömt ta fram färskfoder eller ta med om jag ska ut och resa och det inte passar att ta med fryst mat. Mina två som väger 10 och 13 km får cirka 3 dl var om dagen. Jag är inte supernoga med doseringen eftersom de bara får det vid enstaka tillfällen. Det är möjligt att de egentligen ska ha mer eller mindre.

Mina är väldigt förtjusta i Acana och tycker att det är lite av en fest när det serveras torrfoder - vilket alltså inte är så ofta.

Vilken sort galler det?
Jag ger min Ranchland ca 2 - 2 1/2 cup per dag (ca 4 - 5 dl) Han ar tre och ett halvt, vager ca 36 kg och ar av den lattfodda sorten.
Medelmattig motion, inte soffpotatis men inget extremt.

Vet inte exakt nu vad den heter nu men det står bl.a Puppy på den, tror bara den fanns en valpsort när jag köpte.

Helt ärligt så tror jag aldrig jag läst foderanvisningarna som finns på påsen utan har utgått från samma mängd som jag "alltid" har gett, även av nya fodermärken. Har jag tyckt att hunden fått för mycket hull har jag minskat givan och har jag tyckt att hunden verkat hungrig eller tunnat ur har jag gett mer. Gav Acana Lamb & Okanagan Apple ett tag och då fick mina hundar 1 dl var två gånger om dagen, de väger mellan 6-8 kilo, runt 30 cm i mankhöjd och får normal motion.

det låter ungefär som den mängd jag ger då och min hund är ju i ungefär samma storleksklass så det kanske inte så så lite då:angel:

Det låter som att jag ger ganska så lika mängd som ni som har ungefär samma vikt på eran hund, skönt att veta men lär ge henne lite mer om hon verkar alldeles för hungrig, änsålänge är hon i fint hull^^ iof växer hon fortfarande så det lär spela in lite kanske.

Min hund som iof väger ca 30kg. Får ca 4 skopor om dagen, (typ 2dl per skopa), alltså typ 8dl om dagen. Fast jag ska dra ner det till 3, då hon tidigare skullat gå upp i vikt, nu ska hon bara hålla sig här och bygga muskler. Men hon äter oftast upp direkt, annars står det någon timme.
Hon äter lika mycket oavsett om det är Ranchland, Grassland, Pacific eller Wild Prairie (vi bytar då hon lätt tröttnar så vi brukar byta smak varje månad).
Men hon äter en 13kgs säck på en månad, men nu är hon ju mycket större än din.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 344
Senast: tanten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
9 081
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 345
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 183
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka