Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tar ledigt från jobbet om jag inte kan ta semester. Så man blir utan lön ett tag men förhoppningsvis (fast inte alltid) blir det några tusenlappar över vid försäljningen sedan. Lämna tiken ensam hemma med valpar i flera timmar är otänkbart. Dels vill jag ha koll på valparna (att ingen hamnar "utanför" flocken och försvagas eller att tiken bäddar över dem etc) och jag vill även ha koll på tiken med tanke på eklampsi (kalkchock) osv. Har en kull hemma just nu och då jobbar jag halvtid första månaden (med en skiftgående sambo som är hemma) och andra månaden är jag ledig.
Jag brukar också alltid se till att vara ledig de närmaste dagarna före beräknad valpning, och ca 1 vecka efteråt. I de allra flesta fall så går ju allt "som smort" - men OM något skulle hända, så skulle jag aldrig förlåta mig själv om jag inte varit närvarande.
Har faktiskt bara haft en valpning nattetid, de andra har nästan alltid varit på eftermiddagen/kvällen!
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.