ni som filmar era ritter!

Buck

Trådstartare
hur sätter ni kameran för att få med så stor del av ridbanans om möjligt? (dvs ni som inte har en kameraman).

idag så tyckte jag att jag att jag satt kamerastativet på lagom plats för att få med 2/3 av ridbanan, men det blev bara mitten av ridbanan som kom med och ändå så är hästen en pytteliten plutt som knappt syns...



skriv också hur högt ovan marken sätter ni kameran också? bild/film exempel vore också trevligt :)
 
Sv: ni som filmar era ritter!

När jag inte ens hade kamerastativ så parkerade jag bilen på kortsidan av ridbanan och satte kameran på taket.
Det blev över förväntan bra!
Då hade jag iof bara en 20*40 paddock.

Smartaste är nog att inte försöka få med hela ridbanan utan koncentrera dig till en mer avgränsad bit och göra dom rörelser du vill få med där (i mitt fall, bygga hinder)
 
Sv: ni som filmar era ritter!

Jag har gjort en grunka att lägga mobilen i, som man sen kan hänga med en krok på sargen/staketet. Brukar hänga den mitt på en kortsida, då kommer det mesta med utom de närmaste hörnen.
Vill man studera något särskilt på filmen kan man ju rida de rörelserna i mitten av ridbanan där man vet att det syns bra.
 
Sv: ni som filmar era ritter!

Kan tyvärr inte svara på din fråga men jag har ett tips. Numera finns en kamera utformad för ryttare som följer dig när du rider :). Fungerar över förväntan! En bekant visade upp den på Scandinavium iår och jag har sett filmerna från detta som är riktigt bra. Hade gärna haft en sådan kamera.
 
Sv: ni som filmar era ritter!

Ja en sån vore drömmen :p jag får dock nöja mig med att jag ens har ett kamera stativ och får låna pappas filmkamera :p. De passar egentligen inte ihop men går efter lite justering :p.
 
Sv: ni som filmar era ritter!

När jag filmade mig och den vackra vitas sista uppsuttna 4-10 minuterspass i oktober, använde jag mig av en ipad. Jag knöt upp den i paddockstaketet mitt på långsidan och testgick lite fram och tillbaka utan häst först (med den vita löst gående bakom mig :D ), för att se var jag hölls i bilden.

Filmen blev inte på långa vägar perfekt. Men det räckte gott och väl för mig, eftersom det inte var menat som någon GP-dressyrritt, utan bara ett avsked. Då vi båda visste vad som väntade en månad senare även om jag ännu inte hade ringt och bokat tid...

131005

Mvh

IngelaH
 
Sv: ni som filmar era ritter!

Nej, inte go-PRO, men de kanske har en liknande variant?

Den som jag sett filmer ifrån kommer från Film me. Jag tror dock principen är densamma som den som clii länkade till.

Jag har som sagt bara sett videoklipp från när en sådan kamera används, men jag tycker den verkar fungera över förväntan. Hade jag lätt kunnat tänka mig :).
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 860
Kropp & Själ För ett tag sedan gick jag till en optiker då jag tyckte att jag behövde anstränga ögonen såpass att de kändes trötta. Jag tänkte väl...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 987
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 335
Senast: Imna
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Tänka på som nybliven kattägare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Träna bommar
  • Blöta BoT-stallpaddar?!

Omröstningar

Tillbaka
Upp