Ni som brukar vara speaker...

break_a_leg

Trådstartare
Förbereder ni er innan tävlingen på något sätt? Läser ni igenom startlistan ordentligt och "övar" på de svåra namnen?

Sist vi tävlade blev det fel uttal både på hästens morfar och vårt efternamn... :D (Och det var inga konstiga namn, man uttalar de som de låter)

Sv: Ni som brukar vara speaker...

Jag läser inte igenom jag läser som det står men visst är det lite pinsamt om man råkar säga felpå ngt kr¨ångligt namn,men det kan ju inte hjälpas! :rofl:

Jo jag kollar igenom och det finns ETT namn jag övar på varje gång men det hjälper ine jag måste hosta där varje gång det går bara inte att uttala. Min eqa häst har ett mycket enkelt namn som utalas på svenska som det låter ändå har hon bara fått heta detta på ett fåtal tävlingar resten så har det blivit något helt annat av det, mina andra ha "engelska" namn så det kommer nog bli lättare främöver (att slippa prata svenska alltså ;))

Men jag måste säga att jag stör mig väldigt mycket på speaker som ska "engelska till allt", som till och med uttalar våra gamla hingstar som Partisan, Illusion och Dragon mfl på engelska det visar ju bara att deras avelskunskaper = O.

Olinda skrev:
Men jag måste säga att jag stör mig väldigt mycket på speaker som ska "engelska till allt", som till och med uttalar våra gamla hingstar som Partisan, Illusion och Dragon mfl på engelska det visar ju bara att deras avelskunskaper = O.

Det var väl det misstaget som hände oss :D En ursvensk häst blev englifierad...

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
568
· Visningar
19 648
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
680
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar