Ni som brukar vara speaker...

break_a_leg

Trådstartare
Förbereder ni er innan tävlingen på något sätt? Läser ni igenom startlistan ordentligt och "övar" på de svåra namnen?

Sist vi tävlade blev det fel uttal både på hästens morfar och vårt efternamn... :D (Och det var inga konstiga namn, man uttalar de som de låter)

Sv: Ni som brukar vara speaker...

Jag läser inte igenom jag läser som det står men visst är det lite pinsamt om man råkar säga felpå ngt kr¨ångligt namn,men det kan ju inte hjälpas! :rofl:

Jo jag kollar igenom och det finns ETT namn jag övar på varje gång men det hjälper ine jag måste hosta där varje gång det går bara inte att uttala. Min eqa häst har ett mycket enkelt namn som utalas på svenska som det låter ändå har hon bara fått heta detta på ett fåtal tävlingar resten så har det blivit något helt annat av det, mina andra ha "engelska" namn så det kommer nog bli lättare främöver (att slippa prata svenska alltså ;))

Men jag måste säga att jag stör mig väldigt mycket på speaker som ska "engelska till allt", som till och med uttalar våra gamla hingstar som Partisan, Illusion och Dragon mfl på engelska det visar ju bara att deras avelskunskaper = O.

Olinda skrev:
Men jag måste säga att jag stör mig väldigt mycket på speaker som ska "engelska till allt", som till och med uttalar våra gamla hingstar som Partisan, Illusion och Dragon mfl på engelska det visar ju bara att deras avelskunskaper = O.

Det var väl det misstaget som hände oss :D En ursvensk häst blev englifierad...

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
9 856
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 265
Senast: Edla
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 350
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka