Ni som brukar ha problem med möss.

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Pia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 56
  • Visningar Visningar 4 658
Sv: Ni som brukar ha problem med möss.

Må vara korkad fråga, men hur kan den vara självtömmande?
Jag sätter inga fällor i sommarhuset även om behov finns just för att vi inte kan ta hand om dem vintertid.

Må vara korkad fråga, men hur kan den vara självtömmande?
Jag sätter inga fällor i sommarhuset även om behov finns just för att vi inte kan ta hand om dem vintertid.

Själva fällan består av överdelen dvs tråg o ölburk, den tömms ner i vattnet.

ju större hink ju längre perioder fungerar fällan klanderfritt.

Sedan kommer den otrevliga biten

du får bära ut fällan till gödselstacken och tömma innehållet där.

Verkar vara mer möss i år fast min katt har gått hädan så det kan göra åt ! Börjar få in möss i huset .Vaknade i natt av att något rev mig i håret .Då satt en mus på huvudet .Rena turen jag inte tog i den då hade den säkert bitit mig .Men nu är fällorna laddade under sängen så jag hoppas frun inte sätter sina tår för långt under sängen för då lär det svida !

Förlåt det var säkert inte kul men jag skrattade högt när jag läste detta. Mus på huvudet:D

Hade möss inne i vintras. Har hört lite nu i år och gillrat fällorna.

Vaknade i natt av att något rev mig i håret .Då satt en mus på huvudet .

Alltså ärligt :eek: :eek:
Jag är inte pjoskig rent allmänt, dränker själv de möss som inte fällan knäcker nacken på, men jag kan inte på rak arm komma på någonting som jag skulle kunna tycka var vidrigare än det du beskriver. Om det hände mig vet jag inte om jag skulle kunna bo kvar.

Håller faktiskt med, är ibland oändligt lycklig över att bo mitt i stan. De råttor som finns bor i alla fall ute, inte i vår bostad.

För många år sedan innan jag gifte mig sov jag i mitt gamla pojkrum och vaknade en natt av att något rände omkring i sängen och när jag tände lampan så satt en mus på bröstet och tittade mig i ögonen .Så jag laddade en fälla under sängen och 10 minuter efter jag släckt lampan så small det så jag hoppade högt i sängen och musen satt i fällan .Det beror på att i båda rummen så går det upp ventilationsrör från avloppet genom garderoberna så där kommer mössen in ...Måste skaffa en katt igen !

Vi har rätt mycket möss. Men sedan vi satte ut giftbur utanför bilarna har vi inte haft en enda där i alla fall. Billigare än när de gnager sönder kabelsystemet...

men väl under..i kloakerna o de är stooora;)

De råttorna jag sett här i källaren är också stora, om man jämför med stor tamråtta. Håret reste sig i nacken när jag en kväll såg en råtta gå rakt över tomten. Vet att de håller till en del i källaren, hittar varje år en platt och mycket död råtta där, minst. Under huset däremot, där går grannens katter in och slåss med råttorna. Jag kan garantera att katterna låter jävligt arga:eek:

Möss har jag varje vinter inne. Förra året var värst någonsin. De andra åren har råttgift dödat de flesta, men förra året funkade inget! Till jag i november fick en katt. :D Han har käkat 5 som jag sett, men jag är allergisk mot gnagare så jag har reagerat allergiskt redan. Antar vi har en del nånstans ändå....:cautious:

När vi fortfarande hade korna kvar så fans det stora råttor .Dom ställde sig på bakbenen och fräste åt katten så hon vägrade gå in dit vi hade kvarnen .Såg ut som skator sprungit runt i mjöldammet på golvet .Den största jag sköt var över 50 cm med svansen

Kl

Jag önskar mig en musfälla som gör att mössen självmant går och gräver sig en grop...eller bara flyttar ut.
Ibland blir man kräsmagad.

Kl

Jag önskar mig en musfälla som gör att mössen självmant går och gräver sig en grop...eller bara flyttar ut.
Ibland blir man kräsmagad.

Då får du väl välja den lyxiga varianten. Anställ en kammarjägare, det hade man på slotten förr;)

KL

Inga möss än så länge (nordöstra skåne) och tänkt på en sak, inga tvestjärtar i brevlådan, inga getingar i år heller. Men gott om humlor i hallonbuskarna och blommorna.

Håller jorden på att gå under?

KL

Inga möss än så länge (nordöstra skåne) och tänkt på en sak, inga tvestjärtar i brevlådan, inga getingar i år heller. Men gott om humlor i hallonbuskarna och blommorna.

Håller jorden på att gå under?

Du har nog bara råkat skrämma tvestjärtarna och getingarna söderut för här har det varit extrema mängder med sådana speciellt getingar i sommar de kom dessutom mkt tidigare än vad de brukar och fortfarande ser man en och annan överlevare. De har bla roat sig att bygga ny lyxvilla i vårt garage har aldrig någonsin sett ett så stort getingbo, dessutom mängder av jordgetingbo ute i hagarna så man måste se sig för när man går där. Så nej getingar har det verkligen inte varit brist på i år.

Men hu, stockholm är ju värst tycker jag! Eller på ett annat sätt kanske, det finns väl uppskattningsvis 60 milj råttor (hur man nu kan avgöra det) i Stockholms innerstad, och när jag bodde några sommarmånader i innerstaden för några år sen var det rent vidrigt. Jag var föräldraledig, och vi besökte parklekar, och särskilt en på Östermalm var full med råttor. Och råttgift var utlagt överallt, fast det verkade ju inte hjälpa direkt. De var ju inte blyga heller direkt, så fort man vände sig om så nog fasicken var det en råtta där som letade efter tappade brödbitar efter barnen. Det var det äckligaste jag varit med om!
Jag bor i norrland på landet, och i år har vi bara haft en mus som vi tog ganska omgående. Vi har ju sorkpesten att oroa oss för så vi vill verkligen inte ha in dem i huset. Förra året hade vi inga alls, men det var inget sorkår förra året, jag är väldigt nyfiken på hur det blir i år. Vi kan inte ha katt pga allergi annars hade det varit ett bra alternativ. Det verkar inte som vi har mkt möss i år hitintills alltså.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 646
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 625
Senast: Bullen22
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 278
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna