Sv: Ni som brukar ha problem med möss.
Men hu, stockholm är ju värst tycker jag! Eller på ett annat sätt kanske, det finns väl uppskattningsvis 60 milj råttor (hur man nu kan avgöra det) i Stockholms innerstad, och när jag bodde några sommarmånader i innerstaden för några år sen var det rent vidrigt. Jag var föräldraledig, och vi besökte parklekar, och särskilt en på Östermalm var full med råttor. Och råttgift var utlagt överallt, fast det verkade ju inte hjälpa direkt. De var ju inte blyga heller direkt, så fort man vände sig om så nog fasicken var det en råtta där som letade efter tappade brödbitar efter barnen. Det var det äckligaste jag varit med om!
Jag bor i norrland på landet, och i år har vi bara haft en mus som vi tog ganska omgående. Vi har ju sorkpesten att oroa oss för så vi vill verkligen inte ha in dem i huset. Förra året hade vi inga alls, men det var inget sorkår förra året, jag är väldigt nyfiken på hur det blir i år. Vi kan inte ha katt pga allergi annars hade det varit ett bra alternativ. Det verkar inte som vi har mkt möss i år hitintills alltså.