Ni som bor avsides -foder

Torktumlare

Trådstartare
Kommer jobba en månad uppe i Norrland, väldigt avsides. Hur gör jag med hundmat? Försökt ringa animail (foderbilen) för att höra om de kör där uppe men kommer inte fram. Det är Standart hon äter och jag har kollat, det finns inte där ("Närmsta" större stad är Umeå).

Någon som vet om animail har några restriktioner kring vart de kör ut? Helt omöjligt att ringa dem. Finns det fler företag som kör ut hundmat?

Det är rätt myggtätt däruppe, vad använder ni på era hundar mot myggen? Vad använder ni till er själva?

Sv: Ni som bor avsides -foder

Enligt deras hemsida levererar överallt i hela Sverige. De använder Posten så får du post hem till dig så bör du alltså även kunna få paket från Animail.

Jag har provat Petwise till mina hundar. Fungerade inte bra alls, så du kan åtminstone stryka det från din lista av medel att prova...

Standardt säljs också i Piteå, men det kanske blir ännu längre för dig?
Men så länge posten delas ut där du ska jobba så ska animail leverera men är du fundersam så hör med dem, kommer du inte i kontakt med dem via telefon så maila eller skicka ett PM till deras sida på Facebook, jag brukar få snabbt svar där.

Jag skall kolla om de får ut post eller om jag kan få det skickat. Närmsta mindre stad/by etc är Lövånger, tror Piteå är för långt bort.

Nu bor vi inte jätteavsides, men ute på landet i alla fall. Vi beställer från animail och brevbäraren lämnar det på trappan. (Dörren är ca 50m från brevlådan.) Annars hade vi fått hämta det hos närmsta postombud, ca 1,5 mil bort.

Det är rätt myggtätt däruppe, vad använder ni på era hundar mot myggen? Vad använder ni till er själva?

Vanligt myggmedel (typ myggA) på vanliga promenader. Det är också ovärdeligt med tunna men långärmade / långbenad kläder på sommaren. Djungelolja eller ännu hellre bäckolja om man ska vara i skogen en längre stund. Det luktar mycket, men fungerar. På hundarna brukar jag inte ha någonting, men när vi är ute och fiskar och sover över i skogen så har jag ett myggnät som jag lägger över dem. Det uppskattades första gången jag provade det och de brukar knöla in sig tills de ser ut som en kokong. :p Jag har hört om en del som använder MyggA även på hundar.. märker man att de svullnar upp mycket eller blir väldigt bitna i ljumskarna så kan det säkert vara bra. Hundar som inte är härdade sen valpben är ju säkert känsligare än våra som bott här hela livet.

Ett tips är också att lägga torkad trädsvamp bredvid elden så att de ryker, fungerar riktigt bra.

Och positiva tankar så klart. "Det finns i alla fall inga fästningar, det finns inga fästingar". ;)

Du kan lugnt beställa från vilket företag som helst, man får hämta hos närmaste postombud om de inte leverar till dörren. Postombud vet jag finns i t.ex Lövånger, Ånäset och Burträsk om det är någonstans i de krokarna du kommer hålla till.

ang. myggmedel. På både oss själva och hundarna använder vi myggA spray. Sprayar bara under magen/ljumslarna på hundarna och sköljer av det när vi kommer in

Senast ändrad:

Vi använder också MYGGA på både människor och hundar.

Ett tips ang mygg är att köpa ett myggnät för parasoll på Jula. Kostar 200 kr. Perfekt att ha även för oss människor om man vill sitta utomhus. Krävs ju ett parasoll då men det blir myggfritt. Mina hundar ligger gärna därinne.

Ang. mat så har jag inget bra att komma med. :)

Animail.se ska köra ut överallt, men maila och fråga. Det går snabbare att maila dom än ringa:)

Liknande trådar

C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 481
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 272
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 458
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈